اجرای ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از قرار گرفتن طرح احداث ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز در دستور کار این شرکت خبر داد و گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز روی خطوط نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی درباره پروژه‌های خطوط انتقال گاز که از ابتدای سال تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌اند، گفت: تاسیسات تقویت فشار گاز دیلم و کوهدشت و خورموج از جمله پروژه‌هایی‌ هستند که تاکنون راه‌اندازی شده‌اند، ضمن آنکه ایستگاه کنترل فشار گاز اردستان نیز اردیبهشت‌ماه امسال به بهره‌برداری رسیده است.

وی از راه‌اندازی اولیه خط رابط سایت ۱ و ۲ پارس جنوبی خبر داد و افزود: این خط تزریق گاز شده و در حال انجام مراحل تکمیلی است و با نصب لانچر و رسیور به‌زودی به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

صلواتی درباره پروژه‌های در آستانه بهره‌برداری و تزریق گاز توضیح داد: پروژه دهگلان - سقز به طول ۱۲۴ کیلومتر در آستانه بهره‌برداری است تا پس از آن مشکل کمبود گاز و افت فشار این مناطق در فصول سرد سال به طور کامل برطرف شود، ضمن آنکه پروژه‌های کام‌فیروز و بیرم نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند. افزون بر این، راه‌اندازی تاسیسات تقویت فشار گاز اهواز، دیلم، حسینیه، بیدبلند و کوهدشت و همچنین بهره‌برداری از تاسیسات پارچین، سمنان، دشت، آب‌پخش، صفاشهر و فراشبند نیز در برنامه سال ۹۸ شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار دارند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، گسترش چتر گازرسانی در سیستان و بلوچستان، تکمیل پروژه زاهدان - دوراهی دشتک، آغاز عملیات اجرای پروژه‌های زاهدان - خاش، خاش- میرجاوه و دوراهی دشتک - زابل را از دیگر طرح‌های در دست اقدام شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد و ادامه داد: راه‌اندازی بخشی از خط لوله بیدبلند - اهواز، احداث ابنیه، راه و مراکز بهره‌برداری مانند مراکز بهره‌برداری بیجار و کرمان، مامورسراهای جهرم، خاوران و صفاشهر و اسکله بندر طاهری از جمله طرح‌های مهم این شرکت تا پایان امسال است.

وی از تدوین راهبردهایی برای بهبود و ارتقای شفاف‌سازی و ایجاد فرصت‌های برابر، بهبود فرآیندهای موجود برای کاهش زمان و ورود به بازارهای جهانی به‌منظور استفاده بهینه از توان صنعت گاز خبر داد و اظهار کرد: استفاده از فناوری‌ها و روش‌های جدید به‌منظور کاهش هزینه و حفظ محیط زیست با جدیت در دست پیگیری است و در عین حال، در زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های ژئوگرید، جرثقیل‌های کابلی، لوله‌هایی با گرید مناسب و قابل تولید توسط شرکت‌های داخلی، جوشکاری اتوماتیک و الگوهای جدید تعیین حریم خطوط لوله نیز به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم.

کد خبر 291250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =