۹ شهر و ۲۵۰ روستای استان کرمان تا پایان امسال گازرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از گازرسانی به ۹ شهر و ۲۵۰ روستا در این استان تا پایان امسال خبر داد.

منوچهر فلاح درباره گازرسانی به استان کرمان به خبرنگار شانا گفت: استان کرمان یکی از پهناورترین استان‌های کشور است که اکنون از ۷۲ شهر این استان، ۵۳ شهر گازرسانی شده‌اند و از ۳ هزار روستای دارای شرایط گازرسانی، بیش از یک هزار و ۱۰۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی افزود: در هر فصل از سال ۹۷ یک شهر و در هر روز کاری یک روستا به شبکه گاز متصل شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: از ۱۸ شهر باقیمانده اکنون ۱۷ شهر دارای پیمانکار اجرایی هستند تا عملیات گازرسانی به‌طور مستمر اجرا شود و به‌زودی پیمانکار آخرین شهر یعنی شهر جوان بارز انتخاب خواهد شد.

به گفته فلاح، از یک هزار و ۹۰۰ روستای استان کرمان که هنوز به شبکه گاز متصل نشده‌اند حدود ۶۰۰ روستا دارای پیمانکار است و بقیه نیز در مرحله طراحی‌ هستند.

وی درباره برنامه این شرکت برای سال ۹۸ توضیح داد: مطابق برنامه‌ریزی شرکت گاز استان کرمان، امسال ۹ شهر از مجموع ۱۸ شهر و همچنین ۲۵۰ روستا از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

به گزارش شانا، سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز پیش از این اعلام کرده بود که مطابق برنامه گازرسانی سال ۹۷، امسال نیز به بیش از ۳ هزار روستا و ۴۹ شهر در سراسر کشور گازرسانی خواهد شد.

به گفته وی، اکنون سرانه انشعاب گاز برای نصب هر علمک ۱۲ میلیون تومان است و در صورتی که هزینه گازرسانی برای هر خانوار یا نصب هر علمک از این مقدار تجاوز کند، به معنای آن است که گازرسانی صرفه اقتصادی ندارد و باید از سوخت جایگزین استفاده شود.

کد خبر 289048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =