لزوم تعیین موضوع‌های پژوهشی نوین در شرکت ملی گاز ایران

معاون وزیر نفت در امور گاز بر لزوم مرور پژوهش‌های شرکت ملی گاز در سال‌های اخیر تاکید کرد و گفت: باید موضوع‌های پژوهشی نوین در این شرکت مشخص شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی در دهمین گردهمایی پژوهش و فناوری این شرکت با تاکید بر لزوم تسریع و تسهیل در امر پژوهش گفت: پژوهش، موضوع گسترده‌ای است که گاهی با ابهام‌هایی نظیر فعالیت‌های قابل انجام در حوزه پژوهش همراه می‌شود، اما دغدغه اصلی این حوزه، تفکیک موضوع پژوهشی است.

وی با بیان اینکه برنامه پژوهشی سال‌های اخیر در شرکت ملی گاز ایران باید مرور شود، اظهار کرد: تعیین موضوع‌های پژوهشی مزایای مهمی از جمله تعیین هدف و جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه برای موضوعات تکراری را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اهمیت اجرای روان‌سازی فرآیندهای پژوهشی، یادآور شد: این اقدام از تکرار و هدررفت بودجه جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به نقش مثبت پارک‌های فناوری و استارت‌آپ‌ها در حوزه پژوهش تصریح کرد: هدف از تشکیل استارت‌آپ‌ها، تعیین تکلیف تجاری‌سازی و ایده‌های ریسک‌پذیر است تا بدون دغدغه تامین سرمایه آغازین، ایده خود را به محصول تبدیل کنند. 

به گفته تربتی، دغدغه مهم پارک‌های فناوری و استارت‌آپ‌ها، موضوع اشتغال‌زایی و تبدیل ایده به محصول است، بنابراین باید روی موضوعات و ایده‌های محتملی که به یک فرآیند منجر می‌شود تا طرح‌ها در مدت‌زمان کوتاه‌تری به سرانجام برسند، تمرکز شود.

کد خبر 289506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =