قدردانی نماینده مریوان و سروآباد از گازرسانی در کردستان

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، خدمات شرکت گاز استان کردستان برای مردم را ارزنده و ستودنی دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، منصور مرادی در دیدار با احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، خدمات این شرکت به مردم را ارزنده اعلام کرد و گفت: خدمات شرکت گاز استان کردستان برای گازرسانی مستمر به همه نقاط این استان به ویژه شهرستان‌های مریوان و سروآباد، ستودنی است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی مرزی شهرستان‌های مریوان و سروآباد، گازرسانی به شهرها و روستاهای این مناطق را در اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی موثر اعلام و تصریح کرد: استفاده از توان مدیران و نیروهای بومی استان، سبب رشد و شکوفایی می‌شود، زیرا آنان با تعصب و پیگیری ویژه درصدد تحقق پیشرفت استان در جنبه‌های اقتصادی، معیشتی، خدماتی و اجتماعی‌اند و می‌توانند سبب خیزش فراوانی در زمینه توسعه استان کردستان شوند.

گازرسانی به ۲۰۰ روستای کردستان تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت، گازرسانی به شهرستان‌های مریوان و سروآباد را مطلوب توصیف کرد و گفت: هم‌اکنون صددرصد جمعیت شهری مریوان با ۶۱ هزار مشترک به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان امسال، تعداد دیگری از روستاهای این دو شهرستان را از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌کنیم.

وی از گازرسانی به ۲۰۰ روستای استان کردستان در سال ۹۸ با استفاده از بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ خبر داد و افزود: از بین ۱۵۱ روستای دارای سکنه شهرستان مریوان، ۱۳۷ روستا قابلیت گازرسانی دارند که از این تعداد، اکنون ۸۷ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، عملیات گازرسانی در ۱۸ روستای دیگر در حال انجام است و برنامه‌ریزی برای آغاز گازرسانی در ۹ روستای دیگر شهرستان مریوان در حال اجرا دارد.

فعله‌گری درباره گازرسانی به شهرستان سروآباد توضیح داد: شهرستان سروآباد برخلاف شهرهای دیگر جمعیت روستایی بیشتری دارد، به ‌گونه‌ای که ۸۰ درصد جمعیت این شهرستان روستانشین و ۲۰ درصد شهرنشین‌اند. اکنون ۶۶ روستای شهرستان سروآباد به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند و گازرسانی به هفت روستای باقی‌مانده نیز در حال اجرا دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، خطاب به نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری بیشتر اداره‌های شهرستان‌های سروآباد و مریوان با شرکت گاز استان کردستان شد و اظهار کرد: اداره راه، محیط‌زیست، منابع طبیعی و مجموعه استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از جمله اداره‌هایی هستند که برای توسعه شبکه گازرسانی شهری و روستایی به همکاری و تعامل با آنان نیاز داریم.

شایان ذکر است که برای اجرای شبکه گازرسانی افزون بر تامین لوله، لوازم، تجهیزات و ایستگاه‌های مورد نیاز، باید مسیر عبور لوله نیز تحصیل و به کشاورزان، خسارت پرداخت شود.

وی با اشاره به سخت‌گذر بودن مسیر گازرسانی به روستاهای حوزه اورامان گفت: با پیگیری‌های شرکت گاز استان کردستان و موافقت شرکت ملی گاز ایران، مجوز گازرسانی به روستاهای ژیوار، سلین بلبر و دیگر روستاهای این مسیر دریافت شد که گازرسانی به تعدادی از آنها پارسال پایان یافت و عملیات گازرسانی در تعدادی از روستاهای این حوزه نیز در دست اقدام است.

کد خبر 289519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =