پالایشگاه گاز ایلام عهده‌دار تامین پایدار گاز غرب کشور است

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام اعلام کرد: تامین پایدار گاز غرب کشور، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، همکاری با مراکز علمی - دانشگاهی و به‌کارگیری و تقویت پیمانکاران بومی از مهم‌ترین اقدام‌های پالایشگاه گاز ایلام است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، شهریار داری‌پور درباره تاثیرگذاری پالایشگاه گاز ایلام در توسعه این استان گفت: وجود پالایشگاه گاز ایلام، زمینه احداث پتروشیمی را فراهم کرده که به تبع آن صنایع پایین‌دستی نیز به وجود خواهد آمد و زنجیره‌ای از ایجاد فرصت‌های اشتغال را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز ایلام به عنوان تنها پالایشگاه گاز غرب کشور محصول گاز شهری را به آسانی در اختیار مردم استان ایلام و استان‌های همجوار قرار می‌دهد، اظهار کرد:  افزون بر گازرسانی به بخش خانگی، گازرسانی صنعتی نیز اهمیت بالایی دارد. تامین گاز صنایع سبب رونق و گسترش واحدهای صنعتی می‌شود و فعالیت مستمر و پویای پالایشگاه گاز ایلام بر این توسعه اقتصادی و صنعتی بسیار موثر است.

داری‌پور درباره تاثیرات جانبی پالایشگاه گاز ایلام در کنار تولید پایدار گاز طبیعی در غرب کشور توضیح داد: اشتغال حدود یک هزار نفر نیروی کار و ایجاد فرصت‌های اشتغال غیرمستقیم، کمک به رشد و توسعه پیمانکاران بومی، افزایش درآمدهای مالیاتی و تامین اجتماعی استان، خرید بخش قابل توجهی از تجهیزات عمومی مورد نیاز پالایشگاه در استان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی استان در زمینه‌های پژوهشی، بخشی از تاثیرات این واحد صنعتی در اقتصاد استان ایلام است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام یادآور شد: عمده مصرف‌ گاز این پالایشگاه مربوط به بخش خانگی است که در فصل سرما و افزایش مصرف گاز، وجود این پالایشگاه در این منطقه از کشور اهمیت بیشتری می‌یابد، به گونه‌ای که افزون بر استان ایلام، استان‌های همجوار مانند کرمانشاه، همدان و لرستان از محصول گاز شهری این شرکت بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، انتظار مردم استان از این پالایشگاه رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، رفاه و آسایش و صیانت از محیط زیست است. شرکت پالایش گاز ایلام نیز با اشتغال حدود یک هزار نفر به صورت مستقیم و همچنین تعداد زیادی اشتغال غیرمستقیم، در این حوزه نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده است.

کد خبر 292718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =