۱۱۲۰ کیلومتر خط انتقال گاز تا ۲ سال آینده در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از اجرای ۱۱۲۰ کیلومتر خط انتقال گاز تا سال ۱۴۰۰ در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این خطوط با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان احداث می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان سیستان و بلوچستان، در نشست استانداری که ظهر روز چهارشنبه (۱۳ شهریورماه) با حضور مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران و مقام‌های استان سیستان و بلوچستان در ساختمان استانداری برگزار شد، هر یک از مدیران به ارائه گزارشی از روند کار خود درباره شتاب در روند توسعه گازرسانی در سطح این استان پرداختند.

بهرام صلواتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درباره اجرای خطوط انتقال گاز و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در سطح این استان توضیح داد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده باید یک‌هزار و ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال گاز تا دو سال آینده در این استان اجرا شود که به حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

دستور فوری وزیر نفت برای اجرای خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ طرح‌های احداث خطوط انتقال گاز مربوط به خط انتقال گاز ایرانشهر – چابهار – کنارک است، اظهار کرد: اکنون در حال برنامه‌ریزی برای انتخاب پیمانکار این خط هستیم و با اجرای آن شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

به گفته صلواتی، پیش از این شرکت مکران برای اجرای خط انتقال گاز ایرانشهر – چابهار انتخاب شده بود، اما روند احداث خط متوقف شد و به دستور وزیر نفت برنامه‌ریزی و اجرای طرح به صورت فوری به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران سپرده شد که بر این اساس طرح به چهار بخش تقسیم شد و با برگزاری مناقصه محدود پس از انتخاب پیمانکار مطابق برنامه‌ریزی تا مهرماه امسال کار اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

صلواتی درباره احداث خط ۳۶ اینچ زاهدان – دوراهی دشتک تصریح کرد: طول این خط ۱۱۰ کیلومتر با اعتبار ۵۲۰ میلیارد تومان است و مطابق برنامه‌ریزی اکنون ۴۰ درصد پیشرفت دارد و تا نیمه نخست سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین ادامه این خط به نام پروژه دشتک – زابل به قطر ۲۴ اینچ است که اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است و پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه دوم سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

تکمیل طرح‌های احداث خطوط انتقال گاز تا سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: پروژه ایرانشهر به شهرهای پالیزان و خاش به طول ۱۴۶ کیلومتر از دیگر طرح‌های مهم این شرکت در سطح استان است که پیمانکار طرح انتخاب شده و اکنون در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد و در نیمه دوم سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پیمانکار پروژه خاش – میرجاوه نیز انتخاب شده است، اظهار کرد: این طرح نیز در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد و در نیمه دوم سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین پروژه‌های پالیزان به پس‌کوه، پس‌کوه به سوران و پس‌کوه به زابلی ۱۵۳ کیلومتر هستند که اکنون اسناد مناقصه آنها در دست تهیه است و به‌زودی پیمانکار آنها انتخاب خواهد شد تا در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.

صلواتی ادامه داد: پس از اجرای این طرح، پروژه احداث خط انتقال گاز سوران به سراوان و سراوان به جالق به طول ۹۴ کیلومتر اجرا خواهد شد که این طرح به همراه پروژه سوران به هیدوج و هیدوج به سیرکان به طول ۹۶ کیلومتر نیز در مرحله تهیه اسناد مناقصه برای انتخاب پیمانکار هستند و در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گفته وی، تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰، مجموع یک هزار و ۱۲۰ کیلومتر طرح‌های احداث خطوط انتقال گاز استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

کد خبر 292877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =