مسئولیت عواقب ناشی از حادثه نفتکش ایرانی به عهده عوامل این ماجراجویی خطرناک است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز نگرانی از آلودگی نشت نفت به آب‌های دریای سرخ اعلام کرد که مسئولیت این ماجراجویی خطرناک و اصابت موشک به نفتکش ایرانی بر عهده عوامل این حادثه است.

به گزارش شانا به نقل از وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی، با ابراز نگرانی درباره آلودگی ایجاد شده در منطقه به دلیل نشت شدید نفت از مخازن آسیب‌دیده کشتی نفتکش SABITI، اعلام کرد: همه مسئولیت‌های ناشی از این اقدام از جمله آلودگی شدید زیست محیطی ایجادشده در منطقه به‌عهده عوامل این ماجراجویی خطرناک است.

وی در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی در دریای سرخ اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده توسط شرکت ملی نفتکش ایران نشان می‌دهد که کشتی ایرانی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفتکش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است.

سخنگوی وزات خارجه با اشاره به تحت کنترل بودن شرایط نفتکش حاده‌دیده، تاکید کرد که خوشبختانه خدمه نفتکش هیچگونه آسیبی ندیده‌اند و شناور در حالت پایدار قرار دارد.

موسوی یادآور شد: در چند ماه گذشته برخی اقدام‌های تخریبی دیگر نیز علیه نفتکش‌های ایران در دریای سرخ انجام شده که عوامل دخیل در این اقدام‌ها در حال بررسی است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، بررسی جزئیات و عوامل این اقدام خطرناک ادامه دارد و پس از حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

کد خبر 294230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =