۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
  • کد خبر: 295089
مرگ خاموش را جدی بگیریم

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی از مردم خواست نکات ایمنی مرتبط با مصرف گاز طبیعی را جدی بگیرند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد دارابی با اعلام هشدار به مشترکان گاز طبیعی درباره خطرهای استفاده نادرست از این سوخت پاک گفت: هر سال با آغاز فصل سرما، تعدادی از هموطنان به دلیل بی‌توجهی به مسائل ایمنی مرتبط با استفاده از گاز طبیعی، جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: دقت نکردن در نصب صحیح وسایل گازسوز، توجه نداشتن به باز بودن مسیر دودکش، نداشتن کلاهک H دودکش، استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، دقت نکردن در استفاده از تهویه مناسب هوا و کمبود اکسیژن مورد نیاز وسایل گازسوز در ساختمان‌های فاقد سامانه گرمایش مرکزی، استفاده از وسایل غیرگرمایشی نظیر اجاق گاز و پلوپز برای گرمایش و استفاده نکردن از شیلنگ و بست استاندارد از مهم‌ترین عوامل بروز حوادث مربوط به گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از مشترکان گاز طبیعی در استان تهران خواست پیش از راه‌اندازی وسایل گازسوز، از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک H اطمینان یابند و با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد به شیر گاز کنند و محل‌های اتصال را برای اطمینان از نبود نشت گاز، با کف صابون امتحان کنند.

دارابی درباره رعایت نکات صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی اظهار کرد: استفاده از روش‌های مختلف از قبیل استفاده از پرده‌های ضخیم برای ورودی منازل و اتاق‌ها، پوشیدن لباس مناسب فصل سرما و تنظیم دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد از مواردی است که می‌توان با به‌کارگیری آن ضمن صرفه‌جویی در مصرف و کاهش هزینه مصرف گاز، امکان بهره‌مندی دیگر هموطنان از این نعمت خدادادی را در نقاط سردسیر کشور فراهم کرد.

دارابی اعلام کرد: روابط عمومی شرکت گاز استان تهران با شماره‌های ۸۱۹۷۲۲۵۵ و ۸۱۹۷۲۰۰۸ آماده ارائه هرگونه راهنمایی به مشترکان گاز طبیعی است. افزون بر این، مردم در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مانند نشت گاز، برخورد و شکستگی علمک، آتش‌سوزی یا انفجار باید به صورت فوری با شماره ۱۹۴ (امداد گاز) تماس بگیرند.

کد خبر 295089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =