احداث ۱۸ کیلومتر خط انتقال برای تامین برق تاسیسات تقویت فشار گاز پتاوه

مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران از احداث ۱۸ کیلومتر خط انتقال ۲۰ کیلو ولت از پست KV63-20 مارگون تا مجتمع تاسیسات تقویت فشار گاز پتاوه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، سید مجتبی گلستانه گفت: با اجرای این طرح، برق مجتمع راهبردی پتاوه (۱، ۲، ۳ و ۱۰)، مراکز بهره‌برداری خطوط لوله پتاوه و منازل کارکنان این منطقه از طریق شبکه سراسری تامین می‌شود و دیگر نگران تامین قطعات یدکی گران‌قیمت که شامل تحریم مولدهای برق EGT هستند، نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح احداث ۱۸ کیلومتر خط انتقال ۲۰ کیلو ولت از پست KV63-20 مارگون تا مجتمع تاسیسات تقویت فشار گاز پتاوه موجب افزایش پایداری و اطمینان عملیاتی برق خواهد شد، اظهار کرد: مدت زمان اجرای این پروژه تا زمان بهره ‌برداری کامل ۱۸ ماه است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌شود تا قبل از تابستان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

گلستانه درباره فرآیند اجرای پروژه و مشکلات و موانع آن توضیح داد: محل اجرای پروژه، قسمتی از کوه‌های صخره‌ای و سخت‌گذر زاگرس است که پوشش جنگل‌های بلوط و رودخانه دارد، این موانع اجرای پروژه را بسیار مشکل می‌کرد. از سوی دیگر برای اجرای پروژه به احداث جاده دسترسی نیاز داشتیم، به‌گونه‌ای که مسیر دکل‌ها باید با کمترین هزینه، بدون قطع درختان و با کمترین تداخل با مراتع و زمین‌های کشاورزی طراحی و احداث شوند.

مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: در مرحله میخ‌کوبی و تعیین محل دکل‌ها وجود معارضان، مشکلات مربوط به منابع طبیعی و همچنین امکان ناپایداری سنگ‌ها به داخل جاده و روستاها را داشتیم، همچنین در بخش حفاری حدود ۱۵۰۰ مترمکعب در زمین‌های سخت و سنگی و بالغ بر ۲۵۰۰ مترمکعب حفاری در زمین‌های سست و مرطوب، با سطح آب زیرزمینی بالا و جوشش مداوم، شرایط انجام کار را بسیار سخت کرده بود.

به گفته گلستانه، حمل بالغ بر ۵۰۰ سرویس کامیون سنگین بتن در جاده‌های سخت‌گذر توسط سه دستگاه میکسر، موفقیت صددرصدی آزمایش‌های مقاومت بتن، احداث بیش از ۲۰ کیلومتر جاده سخت‌گذر و کوهستانی به واسطه برش، انجام حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی - سنگی  در زمین سخت، مشکلات نبود امکان استفاده از لودر و بولدوزر به سبب شیب عرضی زاید و لزوم استفاده از بیل مکانیکی زنجیری برای جاده‌سازی از دیگر شرایط سخت اجرای طرح بود که با تلاش کارکنان منطقه ۲ عملیات انتقال گاز با موفقیت پایان یافت.

کد خبر 296393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =