مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت افتتاح شد

مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت با هدف به‌کارگیری ظرفیت‌های فکری جوانان دانشگاهی و حمایت از کسب‌وکارهای نوآورانه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار شانا، امروز (دوشنبه، ۲۵ آذرماه) در جریان برگزاری رویداد پترولیوم تیکاف، مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت با حضور وزیر نفت افتتاح شد.  

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در این باره به شانا گفت: انگیزه اصلی پژوهشگاه از ایجاد مرکز نوآوری، ایجاد ظرفیت‌های جدید است تا از کسب‌وکار جوانان‌ حمایت ‌کنیم و با بهره‌مندی از جوانانی بااستعداد که می‌توانند منشأ خلق ارزش‌ افزوده بیشتر و بیشتر شوند، به سرمایه خود بیفزاییم.

وی درباره تیم‌های استارت‌آپی مستقر در این مرکز به استارت‌آپ‌های فعال در حوزه انرژی  اشاره کرد و گفت: قابلیت توسعه مرکز برای فعالیت گروه‌های استارت‌آپی بیشتر با موضوع‌های متنوع‌تر در آینده وجود دارد.

هادی نیلفروشان، مدیر شتاب‌دهنده ایده‌پردازان نیز در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت به شانا گفت: شکل‌گیری مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان نخستین مرکز نوآوری صنعت نفت، حاصل تفاهمنامه‌ای است که سال ۹۷ بین پژوهشگاه صنعت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری امضا شد و با تعامل دو مجموعه به ثمر نشست.

وی حمایت از شکل‌گیری، رشد و توسعه کسب‌وکارهای نوپا و فعالیت‌های دانش‌بنیان را هدف اصلی ایجاد این مرکز عنوان کرد و گفت: این مرکز در فاز نخست در فضایی به وسعت ۴۰۰ مترمربع در ساختمان مرکز اطلاعات علمی پژوهشگاه صنعت نفت دایر شده و کار در این مرکز با حضور ۱۰ گروه استارت‌آپی فعال در حوزه انرژی و به‌ویژه نفت و گاز کلید خورده است. این فعالیت‌ها به‌تدریج توسعه می‌یابد و به ویژه در فاز دوم کار که فاز شتاب‌دهی است، به شکل گسترده‌تری دنبال خواهد شد.

نیلفروشان با اشاره به اینکه مراکز نوآوری باید تحت اداره شرکتی شتاب‌دهنده فعالیت کنند، ادامه داد: در این راستا مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت به شتاب‌دهنده ایده‌پردازان واگذار شده است.

وی یادآور شد: مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت مرکزی شبکه‌محور است و برآنیم که مراکز نوآوری وابسته به این مرکز را نیز به‌تدریج ایجاد کنیم و گسترش دهیم. در همین راستا امروز مرکز رشد و نوآوری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد نیز به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

کد خبر 296672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =