آذربایجان از تعمیق کاهش تولید اوپک و غیراوپک حمایت می‌کند

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این کشور به احتمال زیاد از کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از باکو، پرویز شهبازوف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، اعلام کرد که در صورت لزوم و در واکنش به نگرانی‌ها از تأثیر ویروس کرونا بر تقاضای نفت، این کشور از تشدید کاهش تولید نفت اوپک و متحدانش حمایت می‌کند.

پیش از این کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک پیشنهاد کرده بوده که مجموع تولید نفت این سازمان و متحدانش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش یابد.

شهبازوف گفت: آذربایجان به احتمال زیاد از این (کاهش تولید) حمایت می‌کند.

جمهوری آذربایجان سهم چندانی در مجموع کاهش تولید اوپک و متحدانش ندارد، اما موضع‌گیری این کشور می‌تواند درباره موضع روسیه روشنگر باشد. روسیه هنوز موافقت قطعی خود با تشدید کاهش تولید نفت را اعلام نکرده است.

با این همه، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان اعلام کرد باور دارد تأثیر ویروس کرونا احتمالا کوتاه‌مدت است.

وی گفت: در این مرحله، تأثیر ویروس کرونا موقتی است و انتظار تهدیدهای جهانی را ندارم، اما احتمال کاهش تولید بیشتر را رد نمی‌کنم.

شهبازوف اعلام کرد تولید نفت جمهوری آذربایجان در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی ۷۷۰ هزار بشکه در روز و در چارچوب سهمیه تعیین‌شده از سوی اوپک و متحدانش بوده است.

وی اعلام کرد که جمهوری آذربایجان بودجه خود را براساس قیمت نفت ۵۵ دلار تنظیم کرده است، اما می‌تواند سقوط موقت قیمت به حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه را هم تحمل کند.

کد خبر 299678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =