اختصاص ۱۱۵ میلیون لیتر سوخت به بخش کشاورزی منطقه کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان استان، ۱۱۵ میلیون لیتر سوخت به بخش کشاورزی استان در سال ۹۹ اختصاص یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، عبدالله گیتی‌منش با بیان اینکه این مقدار سهمیه با هماهنگی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و بر اساس سطح زمین زیر کشت و تعداد ادوات کشاورزی تخصیص‌یافته است، افزود: از این مقدار سهمیه، ۶ میلیون لیتر آن برای واحدهای تولیدی و مرغداری‌ها است که خوشبختانه در چند سال اخیر بیشتر این واحدها نسبت به گازکشی اقدام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی استان، ۱۰ درصد نیز به عنوان ذخیره مازاد بر سهمیه تعیین‌شده برآورد شد تا در صورت نیاز به بخش کشاورزی استان تحویل شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به اهمیت طرح پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی در استان به فعالیت بیش از ۲۹ هزار دستگاه تراکتور و کمباین اشاره کرد و افزود: امسال برای این بخش، ۱۰۹ میلیون لیتر سوخت برآورد شده است.

گیتی‌منش همچنین از آمادگی این شرکت برای اجرای طرح الکترونیکی توزیع سوخت ادوات کشاورزی استان خبر داد و بیان کرد: پارسال بیش از ۱۰۵ میلیون لیتر نفت‌گاز در بخش ادوات کشاورزی استان مصرف شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی مصرف سوخت بخش کشاورزی استان در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، از مصرف ۳ میلیون لیتری سوخت چاه‌های آب کشاورزی مجاز استان خبر داد.

کد خبر 301319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =