صنعت نفت آلبرتا به مذاکرات احیای بازار نفت ملحق می‌شود

ایالت آلبرتا کانادا از شرکت در نشست احتمالی فوق‌العاده اوپک‌پلاس برای حل بحران بازار نفت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، جیسون کنی، نخست‌وزیر ایالت آلبرتای کانادا روز جمعه (۱۵ فروردین‌ماه) اعلام کرد: سونیا سَوِج، وزیر انرژی آلبرتا با هدف حل جنگ جهانی قیمتی نفت در نشست فوق‌العاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، شرکت و سعی می‌کند چگونگی نقش این استان را در یافتن راه‌حلی برای این مشکل بررسی کند.

کنی گفت: به دلیل شرایط جغرافیایی خود نمی‌توانیم نقش تاثیرگذاری بر قیمت‌های جهانی داشته باشیم، با این حال اگر برای متوقف کردن این بحران به تلاش بیشتری نیاز باشد، قادر به ایفای نقش هستیم. 

وی، عربستان و روسیه و سرازیر شدن سیل‌آسای نفت این دو کشور به بازار را مقصر اصلی سقوط قیمت نفت دانست و افزود: مذاکرات خود با مقام‌های ایالات متحده آمریکا درباره چگونگی محافظت از صنعت آمریکای شمالی در برابر اقدام روس‌ها و سعودی‌ها را ادامه داده است.

به گزارش شانا، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز جمعه (۱۵ فروردین‌ماه) ضمن تأکید بر ادامه تلاش‌های این کشور در سطح بین‌المللی برای کمک به حل بحران کنونی بازار نفت گفت: ما گفت‌وگوهای خود را با جامعه جهانی از جمله اوپک ادامه می‌دهیم.

ترودو افزود: می‌دانیم که این سطح پایین و فاجعه‌بار قیمت نفت بر اقتصاد بسیاری از مردم کانادا و بخش‌های نفتی این کشور اثر منفی می‌گذارد، بنابراین به تلاش‌های خود در سطح بین‌المللی ادامه می‌دهیم تا در تصمیم‌های دشوار و توافق احتمالی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک تأثیرگذار باشد.

وی تأکید کرد که برای عبور از بحرانی کنونی در زمینه سلامت و اقتصاد باید همکاری در سطح جهانی باشد.

کد خبر 301361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =