۳ مدرسه روستایی غرب کارون بهسازی می‌شود

شرکت نفت و گاز اروندان در حوزه مسئولیت اجتماعی، برای بهسازی و تحویل سه مدرسه روستایی در حوالی تاسیسات دارخوین و غرب کارون برنامه‌ریزی کرده و ساخت دو مدرسه ویژه کودکان استثنایی را در خرمشهر در دست اقدام دارد.

به گزارش شانا، جهانگیر پورهنگ از برنامه‌ریزی این شرکت برای بهسازی و تحویل سه مدرسه روستایی در حوالی تاسیسات دارخوین و منطقه عملیاتی غرب کارون خبر داده و اعلام کرده است: مراحل ساخت دو مدرسه ویژه کودکان استثنایی خرمشهر نیز در حال انجام است.

به گفته وی، این مدارس با موافقت وزیر نفت و با سرمایه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

براساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، نفت و گاز اروندان در حوزه انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه در مقابله با کرونا هم فعال است و کمک به تأمین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در بیمارستان‌های مستقر در شهرستان‌های همجوار تاسیسات نفتی از اقدام‌های این شرکت به شمار می‌رود؛ کمک‌هایی که به گفته پورهنگ، در محدوده شهرستان‌های هویزه، دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان و سوسنگرد و همچنین دانشگاه علوم پزشکی اهواز توزیع شده است.

شرکت نفت و گاز اروندان از نخستین روزهای شیوع کرونا، با همکاری فرمانداری‌ها و کمیته‌های سلامت شهرستان‌های همجوار تأسیسات نفتی در منطقه غرب کارون به‌منظور تأمین لجستیک و ملزومات بهداشتی و ایمنی در حد توان خود اقدام کرد و افزون بر توزیع وسایل ضدعفونی و اقلام حفاظت فردی مانند ماسک، دستکش، لباس حفاظتی برای کادر بهداشت و پاسداران سلامت شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان، گروه‌های جهادی پایگاه مقاومت بسیج این شرکت نیز از اواسط اسفندماه به شکل شبانه و مستمر در حال انجام عملیات ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی شهرهای مجاور هستند.

لغو تمامی برنامه‌های غیرضروری اعم از فرهنگی و ورزشی، لغو نشست‌ها و جلسات اداری، نظافت و ضدعفونی کردن مستمر فضاهای اداری به همراه لوازم و تجهیزات موجود در محل کار کارکنان، آموزش رعایت جنبه‌های بهداشتی به کارکنان واحدهای خدمات و نظارت روزانه بر رعایت موارد آموزش داده‌شده، نصب وسایل ضدعفونی دست‌ها در ورودی ساختمان‌ها، پایش و مراقبت از افراد مشکوک به ابتلا، اطلاع‌رسانی و رعایت همه الزامات و دستورعمل‌های اعلامی کارگروه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در صنعت نفت بخشی از اقدام‌های پیشگیرانه شرکت اروندان در ارتباط با بحران کرونا است.

پورهنگ درباره انجام تعهدات ابلاغی برای مواجهه با ویروس کرونا می‌گوید: با ابلاغ دستورعمل‌های اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت ایران در اسفندماه گذشته، اقدام‌های پیشگیرانه در مواجهه با ویروس کرونا آغاز شد. با توجه به اهمیت حفظ تولید نفت در مناطق عملیاتی، ضدعفونی کردن اتوبوس‌های انتقال کارکنان انجام شد و نظارت بر تهیه و پخت غذا نیز شدت یافت، همچنین سعی شد ضمن پایش روزانه کارکنان ستادی و عملیاتی، حضور افراد در مراکز کاری به حداقل برسد. در این زمینه ضمن شناسایی افراد با سابقه بیماری‌های زمینه‌ای و بانوان دارای فرزند خردسال، در چارچوب پروتکل‌های ابلاغی عمل شد. برای کاهش میزان تردد افراد نیز شیفت‌های کاری حراست از ۸ ساعت به ۱۲ ساعت افزایش یافت و این روند تا پایان بحران کرونا ادامه می‌یابد.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز اعلام شد پایگاه مقاومت بسیج شهدای رمضان شرکت نفت و گاز اروندان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و همگام با پویش بزرگ نذر همدلی به مناسبت ایام نیمه شعبان، ۴۰۰ بسته کمک معیشتی و بهداشتی در سطح شهرستان خرمشهر توزیع کرد.

کد خبر 302025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =