حفر بیش از ۳ هزار متر چاه نفت و گاز از سوی ملی حفاری

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از انجام ۳ هزار و ۵۹۳ متر عملیات حفاری افقی و جهت‌دار چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز خشکی و ‌دریایی کشور از سوی این شرکت در ۲ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، علی دقایقی گفت: در این مدت همچنین با ایجاد هفت حفره نسبت به انجام ۳۷۳ متر مغزه‌گیری که برای بررسی و شناخت سنگ و لایه‌های مخزن صورت می‌پذیرد، اقدام شده است.

وی افزود: متخصصان این مدیریت در مدت یادشده موفق به انجام ۴۴ عملیات نمودارگیری درون‌چاهی، ۸۱ عملیات نمودارگیری سطحی و ۴۹ عملیات چاه‌پیمایی و نصب ادوات سرچاهی نیز شدند.

دقایقی با بیان اینکه این شرکت اکنون از بزرگ‌ترین ناوگان خدمات نمودارگیری درون چاهی و نمودارگیری سطحی و حفاری جهت‌دار کشور برخوردار است و برای ارائه خدمات تخصصی به شرکت‌های متقاضی و پروژه‌های کلید در دست آمادگی کامل دارد، ادامه داد: این مدیریت با بهره‌مندی از فناوری‌های روز، صنعت راهبردی حفاری و بالغ بر ۹۰۰ نفر نیروی انسانی با تجربه و توانمند، افزون بر ۱۵ نوع خدمات فنی تخصصی به شرکت‌های نفتی در مناطق عملیاتی خشکی و دریا ارائه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به عملیات حفاری جهت‌دار و افقی، جهت‌یابی حفاری، مغزه‌گیری، گذر از جداره، مشبک‌کاری، نمودارگیری درون‌چاهی، نمودارگیری حین حفاری، نمودارگیری سطحی، چاه‌پیمایی، تکمیل چاه و نصب ادوات سرچاهی اشاره کرد.

وی یادآور شد: شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان، نفت و گاز پارس و تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی از شمار شرکت‌هایی هستند که از خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران استفاده می‌کنند.

کد خبر 303586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =