شرکت پخش شاهرود نفت کوره شمال شرق کشور را تأمین می‌کند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود از تأمین نفت کوره منطقه شمال شرق کشور از طریق مخزن‌دار راه‌آهن در این منطقه خبر داد.

علی‌اکبر عرب‌عامری به خبرنگار شانا گفت: از چند هفته آینده تأمین نفت کوره منطقه شمال شرق کشور در حوزه مسئولیت‌های منطقه شاهرود قرار خواهد گرفت، این در حالی است که تاکنون نفت کوره مورد نیاز منطقه شمال شرق از طریق منطقه خراسان رضوی تأمین می‌شد.

وی درباره مقدار توزیع نفت کوره در منطقه شمال شرق گفت: پیش بینی می‌شود روزانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار لیتر نفت‌کوره از انبار شهید نصرتی منطقه بارگیری شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با اشاره به احتمال قرارگیری مسئولیت تأمین بخشی از نفت‌کوره نیروگاه طوس در حوزه مسئولیت‌های پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، تأکید کرد: نفت‌کوره مورد نیاز منطقه شمال شرق از طریق مخزن‌دار راه‌آهن به این منطقه می‌رسد که ظرفیت تخلیه آن یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر و ظرفیت بارگیری آن ۷۵۰ تا یک میلیون لیتر است.

عرب‌عامری آغاز توزیع نفت کوره از طریق منطقه شاهرود پس از گذشت پنج سال را به لحاظ اقتصادی، برای راه‌آهن و نیز مصرف‌کنندگانی که برای تهیه آن مسافتی طولانی تا تهران طی می‌کردند، بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: مصرف‌کنندگان تا پیش از این مسیری ۴۵۰ کیلومتری را تا تهران طی می‌کردند که همین موضوع سبب تحمیل هزینه، زمان و خطرهای بسیاری می‌شد که خوشبختانه با حمل‌ونقل از طریق مخزن‌دار راه‌آهن شرایط بسیار مناسبی ایجادشده و خطرها به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد.

بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت در منطقه شاهرود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود تعداد جایگاه‌های سوخت مایع منطقه شاهرورد را ۷۴ جایگاه و تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه را ۴۲ جایگاه اعلام کرد و گفت: بهمن‌ماه پارسال دو جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه راه‌اندازی شد و  ۱۱ جایگاه سوخت مایع نیز در حال راه‌اندازی است که ۶ جایگاه آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

عرب‌عامری مقدار توزیع روزانه بنزین در شرایط کنونی را با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور روزانه یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر اعلام کرد و افزود: به‌طور میانگین روزانه یک و نیم تا ۲ میلیون لیتر نفت‌گاز در این منطقه توزیع می‌شود که این مقدار در اوج سفرها به روزانه بالای ۳ میلیون نیز افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: مقدار مصرف بنزین در منطقه شاهرود در اسفندماه پارسال و در فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن هر کدام به ترتیب ۴۸ و ۲۶ درصد کاهش یافته است.

عرب‌عامری درباره وضع تأمین سوخت در منطقه شاهرود گفت: نیروگاه سمنان با ظرفیت ۱۰۰ میلیون لیتر و نیروگاه شاهرود با ظرفیت ذخیره‌سازی ۶۰ میلیون لیتر در سال، ۳۵ فروشندگی روستایی و ۹۵ فروشندگی نفت سفید زیر پوشش این منطقه هستند، این منطقه همچنین پارسال پایلوت توزیع الکترونیکی نفت‌گاز بوده است و از ماه آینده توزیع الکترونیکی دیگر فرآورده‌های نفتی از طریق کارت بانکی خانواده انجام می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، این منطقه را یکی از مراکز حساس سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و کریدور شمال به جنوب کشور عنوان کرد و گفت: مسیر توزیع فرآورده در این منطقه از مسیر شاهرود و دامغان ارتباط استان‌های جنوبی کشور به شمالی برقرار می‌شود.

عرب‌عامری با اشاره به شرایط جغرافیایی متنوع منطقه شاهرود که پوشش‌های جنگلی، کویر و کوهستانی را در خود قرار داده است، گفت: مجاورت با خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق، بیشترین ذخیره‌سازی فرآورده در شهرستان شاهرود و وجود سه انبار در استان با فاصله ۶۰ تا ۷۰ کیلومتری، سبب شده است بتوانیم در بحث پدافند غیرعامل و حوادث غیرمترقبه به شهرهای همجوار از جمله سمنان، دامغان و شاهرود و نیز استان‌های اطراف خدمات خوبی ارائه کنیم.

وی مقدار ظرفیت ذخیره‌سازی منطقه شاهرود را در مجموع ۱۲۰ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: سه مخزن بلااستفاده در منطقه وجود داشت که تبدیل به مخازن ذخیره‌سازی شد و افزون بر افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آب، سیستم‌های آتش‌نشانی نیز ارتقا یافته است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود افزود: ظرفیت ذخیره‌سازی آب آتش‌نشانی در انبار نفت سمنان یک هزار و ۷۵۰ لیتر بوده است که با گرفتن مجوز یک خط ۴ اینچ پشتیبان، این ظرفیت به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

عرب عامری همچنین از تبدیل مخزن ۱۱ میلیون لیتری نفت سفید به نفت‌گاز در سال ۹۸ در انبار نفت دامغان خبر داد و گفت: با این اقدام، مقدار ظرفیت ذخیره‌سازی نفت گاز در دامغان اردیبهشت ماه امسال تا سه برابر افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین درباره اقدام‌های این منطقه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در بحث کرونا تابع پروتکل‌های وزارتخانه هستیم که اقدام‌هایی از جمله ضدعفونی نفتکش‌ها، افراد و تأسیسات، شناسایی افراد پرریسک توسط درمانگاه، ضدعفونی جایگاه‌ها و... به‌منظور مبارزه با این ویروس انجام شده است و همچنین در این ایام در میان همسایگان شرکت بسته‌های حمایتی توزیع شده است.

به گزارش شانا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود جزو مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است که با چهار ناحیه گرمسار، سمنان، دامغان و مرکزی شاهرود ماموریت اصلی تأمین و توزیع سوخت استان و در برخی از مناطق استان‌های همجوار را نیز برعهده دارد.

کد خبر 303966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =