تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ به سطح پیش از کرونا بازمی‌گردد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرد تقاضای نفت ایالات متحده برای چند ماه دیگر کمتر از سطح ۲۰۱۹ باقی می‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز دوشنبه (۳۰ تیرماه) برآورد کرد تقاضای برای نفت و فرآورده‌های نفتی ایالات متحده آمریکا تا ماه اوت ۲۰۲۱ پایین‌تر از میانگین سال ۲۰۱۹ و پیش از بحران کرونا باقی بماند.

مجموع تقاضای بنزین، نفت کوره فرآوری‌شده و سوخت جت در مارس و آوریل به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا سقوط کرد. 

این نهاد در برآورد خود اعلام کرد تقاضا از ماه آوریل تاکنون افزایش یافته است و این روند افزایشی با آغاز فعالیت‌های اقتصادی، در نیمه دوم امسال نیز ادامه خواهد یافت.

این اداره پیش‌بینی کرد مجموع  تقاضا تا ماه اوت سال آتی همچنان در سطح پیش از بحران کرونا باقی بماند.

براساس داده‌های این نهاد، مصرف سوخت‌های مایع ایالات متحده در ماه آوریل به کمترین سطح ماهانه خود از اوایل دهه ۱۹۸۰ که به‌طور میانگین ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز بود، رسیده است.

این اداره اعلام کرد سقوط تقاضای نفت در ماه آوریل، در پی محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار کرونا، سبب افزایش بی‌سابقه ذخیره‌سازی ماهانه نفت تجاری ایالات متحده در میان داده‌های این نهاد شد که به سال ۱۹۲۰ برمی‌گردد.

از نظر حجم، تقریباً نیمی از کاهش مصرف سوخت در سال ۲۰۲۰ ناشی از کاهش مصرف بنزین است. پیش‌بینی می‌شود تقاضای بنزین امسال به‌طور میانگین ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز باشد که نسبت به میانگین سال ۲۰۱۹ روزانه یک میلیون بشکه یا ۱۰ درصد کاهش داشته است. انتظار می‌رود مصرف بنزین سال آینده به ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسد که ۲ درصد کمتر از میانگین سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

براساس چشم‌انداز انرژی کوتاه‌مدت این نهاد در ماه ژوئیه، مصرف امسال همه سوخت‌های مایع ایالات متحده به‌طور میانگین به ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که روزانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه کمتر از سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف سوخت‌های مایع ایالات متحده در سال آینده به‌طور میانگین ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز و همچنان کمتر از میانگین آن در سال ۲۰۱۹ – ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز - خواهد بود.

کد خبر 305196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =