زیان قابل توجه تولیدکنندگان نفت شیل در ۳ ماه دوم ۲۰۲۰

انتظار می‌رود تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا که از سقوط قیمت نفت آسیب بسیاری دیده‌اند، برای سه ماه دوم امسال بدترین شرایط اقتصادی خود از سال ۲۰۱۶ تاکنون را اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون، بازده ضعیف تولیدکنندگان نفت شیل ایالات متحده در سال‌های اخیر سبب شده بود که حتی پیش از شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت و تولید نفت نیز این شرکت‌ها با استقبال کمتر سرمایه‌گذاران روبه‌رو شوند و انتظار می‌رود این شرکت‌ها در گزارش سه ماه دوم سال جاری میلادی بدترین نتایج را از سال ۲۰۱۶ منتشر کنند.

قیمت نفت از ماه ژانویه امسال تاکنون حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است. 

براساس تحلیل داده‌های مالی ۱۰ تولیدکننده عمده این بخش، انتظار می‌رود تولیدکنندگان نفت شیل ایالات متحده، بدون در نظر گرفتن کاهش ارزش دارایی‌های خود، بدترین نتایج عملیاتی را از زمان رکود نفتی سال ۲۰۱۶ اعلام کنند.

بر اساس داده‌های مؤسسه رفینیتیو ایکون، پیش‌بینی می‌شود بیشتر شرکت‌های بزرگ شیل در روزهای آینده زیان‌های خود در سه ماه دوم سال جاری میلادی را اعلام کنند. 

پایین آمدن قیمت‌ها سبب شد شرکت‌های شیل تولید حدود روزانه ۲ میلیون بشکه نفت را در ماه‌های آوریل و مه کاهش دهند تا از خسارت بیشتر جلوگیری کنند. در ماه ژوئن با بازگشت قیمت‌ها به حدود ۳۸ دلار برای هر بشکه، حجم تولید کمی افزایش یافت.

دن ابرهارت، سرمایه‌گذار و مدیرعامل شرکت خدمات میدان نفتی کنری در این باره گفت: بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده شیل حتی با قیمت‌های بالاتر امروز نفت نیز از نظر اقتصادی نمی‌توانند موفق باشند.

کد خبر 305522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =