صنعت نفت به سمت برندسازی در حرکت است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با اقدام‌های انجام‌شده و رویکرد مثبتی که وزارت نفت نسبت به ساخت داخل در دستور کار داشته و دارد، صنعت نفت به سمت برندسازی در حرکت است و تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار قلم کالا در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بومی‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد محمدی صبح امروز (دوشنبه، ۲۰ مردادماه) در آیین اعطای نخستین گواهینامه کیفیت کالا و تجهیزات صنعت نفت به نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران، با بیان این مطلب افزود: در حوزه‌های عملیاتی صنعت نفت به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه ساخت داخل اقدام‌های مهمی انجام شده است.

وی با بیان اینکه زمانی بود که فهرست کالاها و تجهیزات از طریق دریافت تأییدیه‌های فنی تهیه می‌شد اما بعدها فهرست بلند در دستور کار قرار گرفت که هر یک، کاردکردها و ضعف‌هایی داشتند، ادامه داد: وزارت نفت همواره دنبال راهکارهایی برای صدور گواهینامه کیفیت بود و این نیاز احساس می‌شد که سیستمی مستقل از نظر شخصیت حقوقی، کنترل کیفیت محصولات را انجام دهد؛ به‌ویژه در شرایط تحریم که امکان تأیید کیفیت محصولات از خارج کشور وجود ندارد.

محمدی با بیان اینکه تاکنون شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در بخش‌های مختلف مثل حفاری، ماشین‌آلات فرآیندی، توربین‌های گازی، کالاهای مصرفی در چاه و... اقدام‌های بسیاری انجام داده است، ادامه داد: صنعت نفت به سمت برندسازی می‌رود و از قطعه‌سازی به سمت تجهیزسازی در حرکت است.

وی با اشاره به معرفی ۷۵۰۰ قلم کالا به سازندگان ایرانی در نمایشگاه خوزستان در سال ۹۸، ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد این کالاها در مرحله ساخت قرار گرفته است و امیدواریم این فرآیند تا پایان سال ۱۴۰۰ نهایی شود.  

محمدی گفت: گواهینامه کیفیت مانند پاسپورت می‌ماند؛ این گواهینامه نماد اعتماد به کالا است و حتی در صدور خدمات فنی و مهندسی کاربرد دارد.

کد خبر 305853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =