تنوع طرح‌ها بیانگر نگاه راهبردی صنعت نفت به استان ایلام است

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران، تنوع طرح‌های صنعت نفت و توزیع یکنواخت این طرح‌ها در گستره استان ایلام را نشان‌دهنده نگاه راهبردی این صنعت به استان ایلام برشمرد.

به گزارش خبرنگار شانا، در نشستی که عصر دیروز (شنبه، ۱۲ مهرماه) با حضور نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان ایلام و به میزبانی گروه اویک در محل طرح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران برگزار شد، فرخ علیخانی به بازدید دو روزه نمایندگان از طرح‌های صنعت نفت در استان ایلام اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها شاهد سبدی متنوع از طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت در گستره استان ایلام بودیم و مشاهده کردیم که این طرح‌ها به‌طور یکنواخت در استان توزیع شده است.

وی به‌طور نمونه به طرح توسعه تنگ بیجار و پالایشگاه گاز ایلام به‌عنوان بخش‌هایی از زنجیره ارزش گاز و همین‌طور طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های نفتی در این استان اشاره کرد و افزود: میدان آذر که میدانی مشترک در استان ایلام است، زمین‌شناسی بسیار پیچیده و منحصربه‌فردی در سطح خاورمیانه دارد و تحقق برداشت نفت از این میدان با این زمین‌شناسی پیچیده موفقیت بزرگی به شمار می‌رود.

علیخانی با اشاره به عملکرد خوب اویک در طرح توسعه میدان آذر، این مجموعه را از بهترین شرکت‌های پیمانکار صنعت نفت خواند و گفت: تحقق فاز نخست توسعه میدان آذر و ایجاد ۶۵ هزار بشکه ظرفیت تولید نفت روزانه از محل این میدان، دستاورد بزرگی برای کشور است.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از ۲ روز (۱۱ و ۱۲ مهرماه) بازدید فشرده از طرح‌های مختلف صنعت نفت در استان ایلام، در نشستی در محل طرح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰، به جمع‌بندی مسائل بررسی‌شده پرداختند.

کد خبر 308039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =