افزایش ۵۰ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در منطقه چالوس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس گفت: مصرف سی‌ان‌جی در سبد سوخت حمل‌ونقل غرب استان مازندران در ۶ ماه نخست امسال، حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس، تورج امانی در این باره گفت: در ۶ ماه نخست امسال، با جایگزینی گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی)، ۵۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین در سطح منطقه صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در ۶ ماه نخست امسال در سطح منطقه افزود: شهریورماه با مصرف سی‌ان‌جی، حدود ۱۱ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده که نسبت به ماه گذشته هفت درصد رشد داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس گفت: در همه جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه، ۲۵۰ نازل فعال در شرایط ایمن و استاندارد، آماده سوخت‌رسانی به خودروهای سی‌ان‌جی هستند و بر اساس تازه‌ترین آمار، صددرصد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی منطقه موفق به دریافت گواهینامه استاندارد تا پایان سال ۹۸ شده‌اند.

امانی تأکید کرد: پیش از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، به‌صورت تقریبی روزانه ۱۵ هزار خودرو از جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه سوخت‌گیری می‌کردند که پس از اجرای طرح  یادشده، به حدود ۲۷ هزار خودرو رسید که با توجه به ظرفیت کمپرسورهای جایگاه‌ها، قابلیت سوخت‌رسانی روزانه به ۵۰ هزار خودرو فراهم است.

وی تصریح کرد: افرادی که مایل هستند خودروهای خود را گازسوز کنند، می‌توانند به سامانه ثبت دوگانه‌سوزکردن خودروها به آدرس GCR.NIOPDC.IR مراجعه و ثبت‌نام کنند.

کد خبر 308798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =