انجام عملیات حفر افقی و جهت‌دار روی ۲۹ حلقه چاه

شرکت ملی حفاری ایران در هفت ماه امسال، عملیات حفاری افقی و جهت‌دار را روی ۲۹ حلقه چاه مناطق نفت‌خیز کشور انجام داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، علی دقایقی، مدیر خدمات ویژه این شرکت با بیان اینکه در این زمینه ۸ هزار و ۴ متر حفاری صورت گرفته است، گفت: در این مدت ۳۷۳ متر مغزه‌گیری نیز انجام شده که ارزیایی و آنالیز آن در کسب اطلاعات از مخازن نفت و گاز بسیار مهم است.

وی افزود: اجرای ۱۶۰ عملیات نمودارگیری، ۲۹۱ نمودارگیری از سیال حفاری و ۱۶۹ مورد عملیات چاه‌پیمایی و تکمیل چاه، دیگر اقدام‌های این مدیریت براساس شرح وظایف تبیین شده برای ارائه خدمات جانبی فنی و تخصصی یکپارچه به چاه‌های در دست حفاری یا بهره‌برداری است.  

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه خدمات نمودارگیری درون‌چاهی فعالیت خود را از سال ۱۳۶۳ آغاز کرد و خدمات نمودارگیری سطحی افزون بر ۲۰ سال قدمت دارد، گفت: نمودارگیری درون‌چاهی اکنون با در اختیار داشتن واحدهای خشکی و دریایی از قدیمی‌ترین واحدهای تخصصی شرکت در ارائه این خدمات به شمار می‌آید.  

دقایقی با این توضیح که این مدیریت زیرمجموعه معاونت مدیرعامل شرکت در امور فنی و مهندسی است، گفت: دریافت نمودارهای تخصصی تولیدی، نمودارهای استاندارد (CBL/VDL, CDR, Full Set, ..)، نمودارهای تصویری ویژه (OBMI, XRMI, VSP, ..) و مشبک‌کاری در شرایط و سایزهای مختلف از جمله فعالیت‌های واحد نمودارگیری درون‌چاهی است.  

وی افزود: نمودارگیری سطحی نیز با داشتن حدود ۵۰ واحد، عملیات حفاری را به‌صورت برخط (On-Line) پایش و به دفاتر مدیریت‌های ذی‌ربط در شرکت و کارفرماها ارسال می‌کند.  

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این مدیریت با برخورداری از فناوری‌های روزآمد صنعت حفاری و بالغ بر ۹۰۰ متخصص مجرب و کارآزموده در تخصص‌های مهندسی نفت، حفاری، زمین شناسی، الکترونیک و مکانیک، عملیات حفاری جهت‌دار و افقی، مغزه‌گیری، گذر از جداره، مشبک‌کاری، نمودارگیری درون‌چاهی، نمودارگیری سطحی، چاه پیمایی، تکمیل چاه و نصب ادوات سرچاهی را در مناطق عملیاتی نفت‌خیز در خشکی و دریا ارائه می‌دهد.  

دقایقی گفت: این خدمات با کاربست تجهیزات  خاص تخصصی با فناوری‌های روزآمد اکنون به شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان، نفت و گاز پارس، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی ارائه می‌شود.

کد خبر 309258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =