گلدمن ساکس برآورد قمیت نفت در سال ۲۰۲۱ را کاهش داد

گلدمن ساکس برآورد قمیت نفت خام برنت برای سال ۲۰۲۱ را کاهش داد، زیرا ویروس کرونا بازار نفت را متلاطم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۱ را کاهش داد، این بانک اعلام کرده است که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و ایالات متحده آمریکا پیش از دستیابی به یک واکسن احتمالی کرونا مانند «سرعت‌گیر» عمل می‌کند و ادامه کاهش عرضه تولیدکنندگان عمده نفت بنیان‌های بازار را سخت‌تر می‌کند.

این بانک آمریکایی پیش‌بینی خود برای قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۱ را از ۵۹ دلار و ۴۰ سنت برای هر بشکه به ۵۵ دلار برای هر بشکه و برآورد قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا را از ۵۵ دلار و ۹۰ سنت برای هر بشکه به ۵۲ دلار و ۸۰ سنت تغییر داد.

گلدمن ساکس روز دوشنبه (۲۰ آبان‌ماه) در یادداشتی آورده است که برآورد مازاد عرضه پایان امسال - حدود روزانه یک میلیون بشکه در ماه دسامبر -  و چشم‌انداز نامطمئن تقاضا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه را وادار خواهد کرد افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده خود در ماه ژانویه را سه ماه به تعویق بیندازند.

گلدمن گفت: این مسئله سبب کمبود جزئی روزانه ۹۰۰ هزار  بشکه‎ای نفت در بازار در سه ماه نخست سال آینده می‌شود.

در این گزارش آمده است: در نتیجه، انتظار داریم قیمت‌های برنت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ روند صعودی خود را از سرگیرند. این بانک قیمت میانگین نفت خام برنت در این بازه زمانی را ۴۷ دلار برای هر بشکه اعلام کرد.

کد خبر 309471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =