۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
  • کد خبر: 310244
ادامه نشست ۱۸۰ اوپک به ۱۱ آذرماه موکول شد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در بیانیه‌ای مطبوعاتی از ادامه یکصدوهشتادمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی این سازمان در روز سه‌شنبه (یازدهم آذرماه) خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه یکصدوهشتادمین نشست اوپک به فردا (سه‌شنبه، ۱۱ آذرماه) موکول شده است.

براساس این گزارش، هیئت‌های کشورهای عضو برای رایزنی‌های بیشتر فردا (سه‌شنبه، ۱۱ آذرماه) تشکیل جلسه می‌دهند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از برگزاری نشست امروز (دوشنبه، دهم آذرماه) گفت: در نشست امروز، بحث تمدید توافق کاهش تولید به مقدار ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه مطرح بود، اگرچه برخی اعضای اوپک گلایه‌هایی مبنی بر مراعات نکردن تصمیم‌های پیشین از سوی بعضی دیگر از اعضا داشتند، اما در اوپک اجماع نسبی وجود دارد و این گلایه‌ها آن‌طور نبود که بتواند مانع تصمیم برای تمدید توافق کنونی شود. 

وی افزود: نگرانی اصلی اعضای اوپک از نحوه همکاری اعضای غیراوپک است.

وزیر نفت با بیان اینکه برای بیشتر اعضای اوپک مشکل خواهد بود که بدون همراهی غیراوپک، چنین تصمیمی بگیرند، افزود: نشست اوپک برای تنفس تعطیل و ادامه آن به نشست فردای اوپک پلاس موکول شد؛ آنچه مهم است این است که مذاکره کنیم و حوصله داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.

یکصدوهشتادمین نشست اوپک امروز (۱۰ آذرماه) برگزار و تصمیم‌گیری درباره نحوه تمدید توافق کاهش تولید نفت به نشست فردا با کشورهای غیرعضو اوپک موکول شد.

قرار است دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس فردا (سه‌شنبه، ۱۱ آذرماه) برگزار ‌شود.

کد خبر 310244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =