صنعت نفت با وجود همه فشارها رشد مثبت دارد

رئیس جمهوری گفت: همه فشارها این بود صنعت نفت را به زمین بزنند، اما این صنعت رشد کرد و در ۶ ماه نخست امسال رشد نفت مثبت شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۶ آذرماه) در نشست هیئت دولت گفت: در سه ماه دوم سال، با نفت و همچنین بدون نفت، رشد اقتصادی ما مثبت بود. یعنی آمار ۶ ماه نخست امسال ما هم با نفت و هم بی‌نفت مثبت بوده که این بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی ما در سه ماه دوم، با نفت ۵.۱ مثبت و در سه ماه دوم بدون نفت، ۳.۲ مثبت بوده است، افزود: در بعضی از محصولات رشد تولید ما بسیار ارزشمند بوده است، حتی در نفت که همه فشارها این بود که نفت ما را به زمین بزنند، اما این صنعت رشد کرد و در ۶ ماه نخست امسال رشد نفت مثبت شد.

رئیس‌جمهوری حرکت اقتصادی را افتخارآمیز خواند و تصریح کرد: مردم ما در مقابل دشمنان ایستادگی و شعار جهش تولید را محقق کردند، ما می‌بینیم هر هفته در پنجشنبه‌ها افتتاح داریم، این موضوع بیانگر آن است که همه بخش‌های دولتی و غیردولتی و همچنین بخش‌خصوصی ما با همه توان به‌دنبال جهش تولید در کشور هستند.

روحانی با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌های داخلی تحت‌تأثیر رسانه‌های ماهواره‌ای ضد ایران سخنانی درباره برجام و تفاوت شرایط امروز با شرایط سال ۹۴ عنوان می‌کنند، گفت: بی‌شک شرایط امروز، با شرایط سال ۲۰۱۵ متفاوت است. در سال ۲۰۱۵ که درباره برجام مذاکره می‌کردیم شمشیری به نام شش قطعنامه بالای سر ما قرار داشت و امروز این شمشیر شکسته است. در آن روز شمشیر دومی به نام PMD بالای سرمان بود و امروز این شمشیر شکسته و وجود ندارد.

وی گفت: در شرایط سال ۲۰۱۵ افکار عمومی جهان به گونه‌ای شکل گرفته بود که اگر ایران تعهدی انجام دهد به آن عمل نخواهد کرد، اما در برجام ثابت کرده‌ایم که متعهدترین کشور دنیا هستیم. به‌سختی و وسواس مذاکره می‌کنیم، اما اگر امضا کردیم به عهدمان وفادار خواهیم ماند. این در حالی است که حتی کشورهای ۱+۴ هم نتوانستند به تعهدهای خود عمل کنند.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه شرایط داخلی هم نسبت به گذشته متفاوت است، افزود: آن روز که مذاکره می‌کردیم، بنزین وارد می‌کردیم، اما امروز بنزین صادر می‌کنیم، آن روز که مذاکره می‌کردیم، گازوئیل وارد می‌کردیم، اما امروز گازوئیل را صادر می‌کنیم. آن روز مجبور بودیم در زمستان گاز وارد کنیم، اما اکنون گاز را حتی در زمستان صادر می‌کنیم.

کد خبر 310818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =