ایران تلاش می‌کند سهم خود را در بازار جهانی نفت تضمین کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سهم ایران در فروش نفت مشخص است و ما سعی می‌کنیم سهم خود را تضمین کنیم و حقوق خود را پس بگیریم.

به گزارش شانا، سعید خطیب‌زاده، امروز (دوشنبه، یکم دی‌ماه) در نشست خبری هفتگی خود که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره سفر بیژن زنگنه، وزیر نفت به روسیه و برخی اظهارنظرها مبنی بر فروش روزانه ۴.۵ میلیون بشکه نفت ایران به روسیه گفت: من این جزییات را نشنیده‌ام و بعید می‌دانم به این میزان هم باشد. البته چنین رفت‌ و آمدهایی مرسوم است. سهم ایران در فروش نفت مشخص است و ایران سعی می‌کند سهم خود را تضمین کند و حقوق خود را پس‌ بگیرد.  

وی در ادامه درباره افتتاح دومین گذرگاه مرزی ایران و پاکستان گفت: یکی از اولویت‌های ما حسن همسایگی بوده است و در این چارچوب پروژه‌های مهمی را طراحی کرده‌ایم. این مسئله در سفر وزیر امور خارجه به پاکستان مطرح و مصوب شد. این گذرگاه هم مسیر میان ایران و پاکستان را کوتاه‌تر می‌کند و هم در توسعه نوار مرزی و ایجاد امنیت و ثبات نقش کلیدی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه این راه را در مرزهای شرقی نیز ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: امیدواریم در این مسیر روابط تجاری منطقه‌ای خود را به سطح قابل قبولی برسانیم.

خطیب‌زاده درباره سفر ظریف به باکو عنوان کرد: سفر وزیر امور خارجه منطقه‌ای بود و بی‌گمان انجام می‌شود. البته باید مقدمات آن فراهم شود، اما انجام نشدن آن سبب قطع تماس‌ها نشده است. امیدواریم با درک شرایط مسیری که آغاز شده، ادامه یابد.

وی با اشاره به سفر معاون نخست‌وزیر آذربایجان به تهران تصریح کرد: افزون بر مباحث جدی مرزی با جمهوری آذربایجان، تأسیسات مشترکی درباره شهرهای آزادشده داریم و این سفر حائز اهمیت است که درباره این مسائل به توافق‌های ابتدایی برسیم.

کد خبر 310988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =