درآمدهای نفتی در بودجه ۱۴۰۰ واقع‌بینانه تنظیم شده است

رئیس‌جمهوری گفت: درآمدهای مالیاتی یا درآمدهای حاصل از صدور نفت و فرآورده‌ها در بودجه پیشنهادی بر مبنای پیش‌بینی روند اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۰ به‌صورت واقع‌بینانه و با تأکید بر توان اقتصادی و استیفای حقوق کشور تنظیم شده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، ۱۴ دی‌ماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به تجارب به‌دست آمده از خلال سه سال مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: دولت با تکیه بر تجارب به‌دست آمده از ایستادگی در برابر این جنگ تمام‌عیار و خنثی‌سازی تحریم‌های غیرانسانی، بودجه سال آینده کشور را با هدف توسعه اقتصادی و نیز حمایت مؤثر معیشتی از مردم تنظیم کرده است.

وی افزود: وضع و شرایط اقتصادی کشور اقتضا می‌کند که با لحاظ همه الزام‌ها، نیازها و داشته‌های کشور، افقی امیدوارکننده و آرامش‌زا در توسعه اقتصادی و معیشت و مردم احساس شود، به همین دلیل هرگونه تصمیمی که به فشار مضاعف اقتصادی به معیشت مردم و اقتصاد کشور منجر شود، پذیرفته نخواهد بود.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: میزان درآمدهای مالیاتی یا درآمدهای حاصل از صدور نفت و فرآورده‌ها، در بودجه پیشنهادی بر مبنای پیش‌بینی روند اقتصادی کشور در سال آینده به‌صورت واقع‌بینانه و با تأکید بر توان اقتصادی و استیفای حقوق کشور تنظیم شده است.

به گزارش شانا، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، عصر روز شنبه (۱۳ دی‌ماه) عنوان کرد که براساس تصمیم اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، فروش روزانه نفت در سال آینده یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه پیش‌بینی و مقرر شد در صورتی که دولت بتواند ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را به فروش رساند مابه‌التفاوت پیش‌بینی دولت در لایحه بودجه، برای تسویه بدهی دولت به صندوق توسعه ملی استفاده شود.

کد خبر 311536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =