لزوم مدیریت عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بحث انرژی

استاندار سمنان با اشاره به افزایش مصرف گاز خانگی این استان نسبت به پارسال، گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در بحث انرژی مدیریت و نظارت شود و با دستگاه‌هایی که بیش از حد مجاز گاز و برق مصرف می‌کنند، در چارچوب قانون برخورد شود.

به گزارش شانا به نقل از وزارت کشور، علیرضا آشناگر، امروز (یکشنبه، ۱۴ دی‌ماه) در نشست مدیریت مصرف سوخت زمستانی که با حضور وزیران کشور، نفت و نیرو برگزار شد، گفت: با وجود افزایش نرخ جمعیت، شیوع کرونا و سپری شدن بخش قابل توجهی از اوقات مردم در منازل، در روزهای سرد امسال مصرف گاز خانگی در استان سمنان به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

وی افزود: براساس گزارش‌های ارائه‌شده، سمنان جزو استان‌های پرمصرف در مصرف انرژی نیست و ۳۲.۵ درصد از مجموع کل گاز قابل مصرف استان در بخش نیروگاه‌هاست.

استاندار سمنان تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در بحث انرژی مدیریت و نظارت شود و با دستگاه‌هایی که بیش از حد مجاز گاز و برق مصرف می‌کنند، در چارچوب قانون برخورد شود.

آشناگر عنوان کرد: شهرداری استان سمنان برای کاهش یا حذف چراغ‌های تزیینی در معابر شهری به‌منظور مدیریت مصرف انرژی اقدام کند و در مناطقی از شهر که نیازی به این چراغ‌ها نیست، برچیده شود.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، شهرداری‌ها، واحدهای صنعتی و تولیدی و نیروگاه‌های استان سمنان برای استفاده بهینه انرژی در فصل سرد سال اقدام کنند.

کد خبر 311573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =