غول‌های نفتی دیگر به‌دنبال سوخت‌های فسیلی نیستند

غول‌های نفتی عملیات اکتشاف برای کشف‌های جدید نفت و گاز را متوقف کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد در حالی که پایین آمدن قیمت انرژی به‌دلیل بحران ویروس کرونا سبب کاهش هزینه‌ها در سالگذشته میلادی شد، شرکت‌های عمده نفت و گاز عملیات اکتشافی برای یافتن منابع جدید سوخت‌های فسیلی را به‌شدت کاهش دادند.

بر اساس داده‌های شرکت مشاوره ریستاد انرژی، دریافت مجوز تازه اکتشاف در خشکی و دریا برای پنج غول بزرگ انرژی غربی به کمترین مقدار در پنج سال گذشته رسیده است.

پالزور شنگا، تحلیلگر ریستاد انرژی در این باره گفت: تعداد مجوزهای اکتشاف در سال گذشته میلادی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافت، این در حالی است که شرکت‌هایی از جمله اکسون موبیل، انگلیسی - هلندی شل و توتال فرانسه نیز هزینه‌های خود را کاهش دادند.

از میان پنج شرکت عمده نفتی، بی‌پی بیشترین کاهش تحصیل اراضی جدید در سال ۲۰۲۰ را داشت.

برنارد لونی که در ماه فوریه مدیرعامل بی‌پی شد، راهبرد جدید این شرکت برای کاهش ۴۰ درصدی تولید نفت یا روزانه یک میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۰ را ترسیم کرد. این شرکت در ماه‌های اخیر به سرعت گروه اکتشافی خود را کاهش داد.

تحصیل اراضی اکتشافی به معنای کشف نفت و گاز در شرکت‌هاست، اگر منابع جدید در حجم کافی کشف شود، شرکت‌ها باید درباره توسعه آنها تصمیم بگیرند. این مسئله فرآیندی پرهزینه است که سال‌ها به طول می‌انجامد.

به گفته تحلیلگران، کاهش فعالیت اکتشافی می‌تواند سبب شکاف عرضه در نیمه دوم این دهه شود.

کد خبر 312635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =