۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
  • کد خبر: 312706
درآمد صنعت پالایش نفت آمریکا کاهش یافت

پالایشگاه‌های نفت آمریکا در سه‌ ماه پایانی سال ۲۰۲۰ و پس از همه‌گیری ویروس کرونا کمترین درآمد خود را تجربه کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پالایشگاه‌های آمریکا کمترین درآمد خود را در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۰ تجربه کردند. این مسئله بیانگر فشار افزایش قیمت نفت خام، ضعف تقاضا به‌دلیل محدودیت‌های مسافرتی اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا و هزینه‌های بالاتر فعالیت‌های پالایشگاهی مرتبط با تلفیق سوخت‌های تجدیدپذیر در فرآورده‌های آنهاست.

بر اساس داده‌های مؤسسه رفینتیو ایکون، پالایشگاه‌های مستقل آمریکا در سه‌ ماه پایانی سال ۲۰۲۰ یک دلار و ۵۱ سنت به ازای هر سهم خود ضرر کرده‌اند. این در حالی است که این رقم در سه ماه سوم ۲۰۲۰ برابر با یک دلار و ۶ سنت به ازای هر سهم بوده است.

پالایشگاه‌های مستقل آمریکا از جمله ماراتون پترولیوم، والرو انرژی و فیلیپس ۶۶ در سه ماه چهارم ۲۰۲۰ شاهد تقاضای نامتوازن به‌دلیل اوج دوباره همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان بودند.

براساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا مصرف جهانی سوخت‌های مایع در سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

قیمت نفت خام در سه ماه پایانی ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت که سبب شد حاشیه سود پالایشگاه‌های آمریکا کاهش یابد و به‌طور میانگین به کمتر از ۱۰ دلار برای هر بشکه برسد.

محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا هم سبب شد مسافرت‎های جاده‌ای آمریکا در ماه نوامبر نسبت به پارسال ۱۱ درصد کاهش یابد. رفت و آمدهای جاده‌ای آمریکا در ماه اکتبر ۹ درصد کاهش یافته بود.

قرنطینه‌های اعمال‌شده در کشورهای مختلف اروپایی پروازهای بین‌المللی و تقاضای سوخت هواپیما را هم در فصل پاییز کاهش داد.

حاشیه سود پالایشگاهی آمریکا در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ بهبود یافت و به حدود ۱۲ دلار برای هر بشکه رسید، این در حالی است که پالایشگاه‌ها اکنون با ۸۰ درصد از ظرفیت خود یعنی حدود ۲ میلیون بشکه کمتر از مدت مشابه پارسال فعالیت می‌کنند.

کد خبر 312706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =