وابستگی بودجه به نفت با مصوبه‌های کمیسیون تلفیق افزایش می‌یابد

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزایش وابستگی بودجه به نفت در کمیسیون تلفیق را در تضاد با موضع‌گیری‌های انتقادی نمایندگان علیه دولت خواند و گفت: مگر از درآمدهای نفتی خبر ندارید؟ پس چطور وابستگی بودجه به نفت را در کمیسیون تلفیق افزایش دادید؟

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت امروز (سه‌شنبه، ۱۴ بهمن‌ماه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تغییرات در شاکله بودجه سال ۱۴۰۰ خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: مگر گزارش‌های به کلی سری و محرمانه را نمی‌خوانید؟ مگر از درآمدهای نفتی خبر ندارید؟ پس با این حال چطور وابستگی بودجه به نفت را در کمیسیون تلفیق افزایش دادید؟

وی افزایش وابستگی بودجه به نفت در کمیسیون تلفیق را در تضاد با موضع‌گیری‌های انتقادی نمایندگان علیه دولت خواند و افزود: گزارش‌های به کلی سری برای رئیس قوه مقننه ارسال می‌شود و ایشان می‌دانند که درآمد چند صد هزار میلیاردی به چند دلار رسیده است، اما با این وضع داریم کشور را اداره می‌کنیم. افتتاح‌های روزهای پنجشنبه چشم‌بندی نیست، ما مقاومت ملت را در برابر فشارهای عظیم اقتصادی به منصه ظهور رسانده‌ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: گزارش‌های خیلی سری و محرمانه خزانه هر هفته برای رئیس مجلس ارسال می‌شود. شهادت دهید که آیا تاکنون بیش از ۷۰ درصد بودجه عمرانی کشور تخصیص یافته است یا خیر؟ آن هم در شرایطی که انتظار داشتند در تابستان امسال ملت ما به ستوه بیاید.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نوبخت گفت: شما در سخنان خود به اسناد محرمانه‌ای درباره نفت اشاره کردید که فقط به دست رؤسای قوا می‌رسد. اگر می‌دانید که در صادرات نفت در وضع فروش حداقلی به‌سر می‌برید و با سختی و مشکلات روبه‌رو هستید، چرا در لایحه خود فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه را پیشنهاد دادید؟

پس از سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه، رحیم زارع، سخنگو و الیاس نادران به‌عنوان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهاراتی درباره بودجه مطرح کردند و سپس کلیات بودجه به رأی گذاشته شد که سرانجام نمایندگان مجلس با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مخالفت کردند.

کد خبر 313042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =