تأمین امنیت سبد سوخت کشور با پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس بر صیانت از استمرار عملیات تولید فرآورده‌های راهبردی سبد سوخت کشور در شرایط ویژه به سبب شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: با توجه به آغاز موج چهارم شیوع این ویروس در استان هرمزگان، پروتکل‌های بهداشتی را تشدید کرده‌ایم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، محمدعلی دادور با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد درون و برون‌سازمانی به‌منظور مصون‌سازی کارکنان این پالایشگاه در رویارویی با موج چهارم این بیماری در هرمزگان، گفت: با توجه به شیوع حاد ویروس کرونا و افزایش فوت مبتلایان به این ویروس، همه مرخصی‌ها لغو شده است و افرادی که از استان خارج شده‌اند، حق ورود به پالایشگاه را تا اطلاع ثانوی ندارند.

هشدار و فرهنگ‌سازی

وی افزود: به همکاران و خانواده‌های آنها توصیه شده است به‌هیچ‌وجه از هرمزگان خارج نشوند، تمامی مأموریت‌ها نیز لغو شده است و سعی کرده‌ایم در روزهای اخیر از روش‌های مختلف و با فرهنگ‌سازی، حساسیت خانواده‌ بزرگ ستاره خلیج‌فارس را نسبت به این بیماری بار دیگر افزایش دهیم که با توجه به جمعیت چند هزار نفری این خانواده بزرگ، بی‌شک تاثیر شگرفی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خواهد داشت تا ما نیز به سهم خود یاری‌رسان و حامی مدافعان سلامت هرمزگان باشیم.

کارکنان، بزرگ‌ترین سرمایه پالایشگاه

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس نیروی انسانی هر شرکتی را بزرگ‌ترین سرمایه آن شرکت عنوان و اظهار کرد: با ایجاد امکان دورکاری کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای نظیر دیابت، مشکلات کلیوی، قلبی، عروقی و تنفسی تدابیری اندیشیدیم تا کمترین خطر آنان را تهدید کند.

دادور استرس‌های ناشی از این بیماری را معضلی بزرگ برشمرد و گفت: چند دوره آموزشی مجازی ویژه خانواده‌های کارکنان با محور افزایش مهارت مقابله با استرس در برابر کرونا در یک سال گذشته برگزار شده است که بی‌شک در شرایط کنونی یاری‌گر ما خواهد بود.

متناسب‌سازی اماکن عمومی با شرایط کرونا

وی بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور روزانه نزدیک به ۱۲ هزار ماسک و سایر لوازم بهداشتی در اختیار کارکنان این پالایشگاه قرار گرفته است، اظهار کرد: مناسب‌سازی رستوران، مسجد، سرویس‌های ایاب و ذهاب، مکان‌های دریافت خدمات اداری و سالن‌های اجتماعات از ماه‌های پیش انجام شده است و با تأمین زیرساخت‌ها بیشتر نشست‌ها را نیز به‌صورت‌ برخط برگزار می‌کنیم.

بررسی سناریوهای مختلف برای مقابله با کرونا

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با بیان اینکه همه زوایا برای اجرای هرچه بهتر طرح فاصله‌گذاری فیزیکی در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس دیده شده است، گفت: در یک سال گذشته با اجرای مانورهای مختلف اشکالات اجرای این طرح را دریافتیم و اکنون با اطمینان بیشتری طرح فاصله‌گذاری را اجرا می‌کنیم و در این طرح چنانچه پزشک تشخیص دهد فرد باید پیش از ورود به پالایشگاه در قرنطینه قرار گیرد، مکان‌هایی را با امکانات کامل در نظر گرفته‌ایم تا وی پس از سپری کردن ۱۴ روز امکان ورود به پالایشگاه را داشته باشد.

ایجاد مرکزی تخصصی برای کاهش بار مراجعات به سیستم درمان هرمزگان

دادور در ادامه اجرای طرح توسعه و تجهیز درمانگاه و افتتاح کلینیک طب کار شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس را زمینه‌ساز خدمات‌دهی بهتر و باکیفیت‌تر به کارکنان این پالایشگاه و کاهش بار مراجعات بر سیستم درمانی هرمزگان خواند و تأکید کرد: در این طرح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و مولکولی در نظر گرفته شده که روزانه با انجام آزمایش‌های مختلف خون و PCR وضع سلامتی کارکنان مشکوک را رصد می‌کند و در نوع خود اقدامی کم‌نظیر در میان صنایع کشور است.

مدافعان امنیت سبد سوخت کشور

وی کارکنان این پالایشگاه را مدافعان امنیت سبد سوخت کشور برشمرد و گفت: در شرایط کنونی صیانت از فرآیند تولید فرآورده‌های راهبردی اهمیت بسیاری دارد و امیدوارم بتوانیم در این برهه نیز همچون گذشته وظایف خود را به‌عنوان سربازان وطن در جبهه‌ جهاد اقتصادی با موفقیت انجام دهیم تا بیش‌ از پیش شاهد درخشش ستاره‌ای چشم‌نواز در آسمان صنعت پالایشی کشور باشیم.

کد خبر 315168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =