تولید ۴۷ میلیون لیتر بنزین بالاتر از یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس از تولید روزانه حدود ۴۷ میلیون لیتر بنزین پاک با استانداردی بالاتر از استاندارد یورو ۵ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، محمدعلی دادور تولید روزانه حدود ۴۷ میلیون لیتر بنزین پاک با استانداردی بالاتر از استاندارد یورو ۵ را اصلی‌ترین نشانه‌ اهتمام این پالایشگاه در حفاظت محیط‌ زیست قلمداد کرد و گفت: رسالت اصلی ما تولید سوخت به‌منظور تأمین امنیت سبد انرژی کشور به شمار می‌آید، با این‌ حال همواره توجه به الزام‌های محیط زیستی را مدنظر داریم زیرا توسعه‌ پایدار در گرو عنایت به مباحث محیط زیستی  است.

وی همچنین از کاشت هزار اصله درخت گلپرک به‌منظور حفاظت از این گونه‌ گیاهی در خطر انقراض خبر داد و افزود: ستاره خلیج‌فارس با اجرای سیستم‌های نو در مدیریت فضای سبز، حفاظت از منابع خاکی، حفاظت از منابع آبی، مدیریت مصرف انرژی و توجه به فرهنگ‌سازی به صنعتی پیشرو در حفاظت از محیط‌ زیست بدل شده است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس فرارسیدن روز جهانی زمین پاک را فرصتی برای پاسداشت ارزش‌های زیست‌محیطی خواند و اظهار کرد: در این روز با توجه به اینکه درخت گلپرک از درختان بومی استان هرمزگان است و در خطر انقراض قرار دارد، هزار اصله از این درخت در پالایشگاه کاشته شد.

دادور این اقدام را حرکتی مؤثر به‌منظور حفظ این گونه‌ ارزشمند برشمرد و افزود: این درخت گونه‌ای نمک‌دوست، تثبیت‌کننده خاک و بسیار مقاوم به گرما و کم‌آبی است، از این‌ رو کاشت آن در منطقه‌ هرمزگان موفقیت‌آمیز خواهد بود.

وی به‌کارگیری تمهیدات مناسب به‌منظور بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی را از مهم‌ترین راه‌های حفظ محیط‌زیست برشمرد و گفت: با مصرف سوخت‌های پاک، کاهش فلرینگ، استفاده از تجهیزات با بازدهی بالا و بازیافت گازهای حاصل از فرآیند تولید به‌عنوان سوخت سعی کرده‌ایم حساسیت خود را نسبت به حفظ محیط‌زیست در عمل نشان دهیم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس حفاظت از منابع آبی را از دیگر وظایف زیست‌محیطی این شرکت عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحدهای پالایش آب‌ترش به‌منظور استفاده مجدد از آب در واحدهای عملیاتی، جداسازی گازهای اسیدی و انتقال به واحد بازیافت گوگرد در همین زمینه انجام شده است.

دادور از نمونه‌برداری، آزمایش و آنالیز روزانه خروجی پساب و خروجی آب خنک‌کننده مبدل‌های حرارتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و افزود: طراحی، ساخت و بهره‌برداری از سیستم بسته به‌منظور بازچرخانی و خنک‌سازی آب، نصب آنالایزرهای برخط روی کانال برگشت آب به دریا، استفاده از تجهیزات برایجذب آلودگی احتمالی بخار آب، پایش مستمر چاه‌های پایش آب‌های زیرزمینی و استفاده دوباره از بخار مصرفی از دیگر اقدام‌های مبتکرانه برای حفظ منابع آبی در این ابرپالایشگاه است.

وی دوری از شعارزدگی و فرهنگ‌سازی را از اصلی‌ترین موضوعات در بحث حفاظت محیط‌ زیست برشمرد و تأکید کرد: امیدوارم همگان با تفکری سیستمی همسو با شعار جهانی «احیای زمین، افزایش بهره‌وری برای توسعه‌ پایدار» تلاش کنند تا نه‌تنها در این روز، بلکه در همه روزهای سال شاهد اجرای این شعار و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌ زیست در میان قشور جامعه باشیم.

کد خبر 315615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =