۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر: 315606
پالایشگاه اصفهان به پتروپالایش تبدیل می‌شود

معاون اقتصادی و بازرگانی و عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت پتروشیمی اصفهان گفت: این شرکت با خرید حدود ۴۲ درصد سهام پتروشیمی اصفهان، گام اساسی برای تبدیل‌شدن به پتروپالایش را برداشت.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه اصفهان، مهدی صرامی با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان ۱۰۰ درصد خوراک پتروشیمی استان را تأمین می‌کند، گفت: با تبدیل‌ شرکت پالایش نفت اصفهان به پتروپالایش و سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی که به پالایشگاه وابسته‌اند و خوراک خود را از این مجتمع عظیم صنعتی دریافت می‌کنند، نیاز دیگر صنایع نیز تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت امروزه کشورهای پیشرفته دنیا به سمت ایجاد واحدهای پتروپالایشی (تجمیع واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی) است و این روند اهمیت ویژه آن را نشان می‌دهد، اظهار کرد: افزایش حاشیه سودآوری نفت، کاهش آلودگی، کاهش هزینه تأمین خوراک و مدیریت یکپارچه از مزایای پتروپالایش شدن است.

سید مصطفی الهی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی اصفهان نیز با بیان اینکه با حمایت مدیران شرکت پالایش نفت اصفهان، پیوند پتروشیمی و پالایشگاه اصفهان، محکم‌تر از قبل خواهد شد، اظهار کزد: با بهره‌گیری از تجربه‌ها و همکاری‌های دوسویه و هم‌افزایی دو شرکت می‌توان ارزش‌های افزوده جدیدی برای پتروشیمی اصفهان ایجاد کرد.

وی تکالیف مجمع عمومی شرکت پتروشیمی اصفهان را نقشه راه این شرکت اعلام کرد و با ضروری دانستن انجام آن گفت: اجرایی شدن پروژه‌ها و طرح‌های جامع بهینه‌سازی شرکت از گام‌های پیش رو و اقدام‌های مؤثر این شرکت است که باید هرچه سریع‌تر آغاز و پیگیری شود.

کد خبر 315606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =