صرفه‌جویی ۱۰ میلیون لیتری بنزین در منطقه چالوس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس از صرفه‌جویی ۱۰ میلیون لیتری بنزین طی فروردین‌ماه امسال در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس، تورج امانی در این باره گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۰، ۶ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۲۷۸ کیلوگرم گاز طبیع فشرده (سی‌ان‌جی) در سطح جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه چالوس مصرف شد که صرفه‌جویی ۱۰ میلیون لیتری در مصرف بنزین را به همراه داشت.

وی افزود: طی بررسی‌های انجام‌شده، مقدار مصرف این فرآورده در فروردین امسال‌ نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس اظهار کرد: جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی منطقه با بیش از ۲۰۰ نازل فعال در شرایط ایمن و استاندارد آماده سوخت‌رسانی به خودروها هستند و بر اساس آخرین آمار، نزدیک به ۱۰۰ درصد جایگاه‌های این منطقه، موفق به دریافت گواهینامه استاندارد در سال ۹۸ شدند.

امانی اشاره کرد: آمارها حاکی از آن است که در زمان قبل از اجرای مدیریت مصرف سوخت، تعداد خودروهایی که روزانه از جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه سوخت‌گیری می‌کردند، به‌صورت تقریبی ۱۵ هزار خودرو بود که پس از اجرای این طرح، این عدد به ۲۷ هزار خودرو رسید و با توجه به ظرفیت کمپرسورهای جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی، قابلیت سوخت‌رسانی به ۵۰ هزار خودرو در روز وجود دارد.

وی گفت: سه مرکز آزمون تبدیل ناوگان سی‌ان‌جی مجاز در سطح منطقه در شهرهای محمودآباد، سرخرود و چالوس آماده خدمت‌رسانی برای گازسوز کردن خودروها هستند که با افتتاح دو کارگاه جدید در شهر محمودآباد و نوشهر، شمار کارگاه‌های تبدیل ناوگان غرب استان به پنج مرکز رسیده است.

کد خبر 315951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =