تعیین تکلیف میدان‌های مشترک نفت و گاز در ایستگاه آخر

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد را نقطه پایان‌بخش تعیین تکلیف میدان‌های مشترک گازی کشور خواند و گفت: با دریافت مجوز شورای اقتصاد برای دو میدان در آینده نزدیک، پرونده تعیین تکلیف میدان‌های مشترک نفتی نیز به‌زودی بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود کرباسیان صبح امروز (دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در آیین امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد «ب»، با بیان این مطلب افزود: شرکت پتروپارس که عهده‌دار توسعه میدان فرزاد «ب» شده است، کارهای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را نیز در حال اجرا دارد و منابع مالی توسعه این فاز از مسیر انتشار اوراق مشارکت تأمین و متناسب با مقدار پیشرفت به طرح تزریق می‌شود.

وی همچنین به پیگیری مراحل اجرایی توسعه میدان بلال اشاره کرد و گفت: امروز و با امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد «ب»، پرونده میدان‌های مشترک گازی بسته می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در هشت سال اخیر، ۱۷ فاز پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده و ظرفیت تولید این میدان مشترک با رشد حدودا ۲.۵ برابری، از ۲۸۵ میلیون مترمکعب در سال ۹۲ به بیش از ۷۲۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است. ظرفیت تولید میدان‌های مشترک نفتی با محوریت غرب کارون نیز در این مدت ۵.۷ برابر شده و با دریافت مجوز شورای اقتصاد برای توسعه دو میدان، تمامی میدان‌های مشترک نفتی نیز تعیین تکلیف می‌شوند.

کرباسیان با اشاره به واگذاری توسعه میدان فرزاد «ب» به شرکت پتروپارس، از نقش مرحوم اکبر ترکان در راه‌اندازی این شرکت یاد کرد و گفت: وی فردی شریف، مدیر، مدبر، جسور، صریح، دوستدار توسعه، دوستدار وطن و حامی تولید بود و در صنعت نفت نیز حضور اثربخشی داشت.

بر اساس این گزارش، قرارداد توسعه میدان فرزاد «ب» امروز (۲۷ اردیبهشت‌ماه) میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروپارس امضا شد.

میدان مشترک گازی فرزاد «ب» در محدوده بلوک فارسی در نوار مرزی ایران و عربستان و در فاصله نزدیک ۲۰ کیلومتری جزیره فارسی واقع شده که بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، مقدار گاز درجای آن حدود ۲۳ هزار میلیارد فوت‌مکعب برآورد می‌شود.

کد خبر 316367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =