تولید در پالایشگاه تهران تا ساعاتی دیگر از سرگرفته می‌شود

رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران گفت: با توجه به کاهش شعله‌های آتش به ۵ درصد حجم اصلی، پیش‌بینی می‌کنیم تولید پالایشگاه در ساعت‌های آینده از سرگرفته شود.

شاکر خفایی صبح پنج شنبه (۱۳ خرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره افزود: با توجه به کاهش حجم شعله‌های آتش به ۵ درصد حجم اولیه، پیش‌بینی می‌کنیم آتش ظرف دو تا سه ساعت آینده به‌طور کامل خاموش شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون به مواد سنگین‌تر نفتی رسیده‌ایم، سوختن فرآورده‌ها زمان‌بر بوده و ممکن است تظاهرات بیرونی بیشتری نیز داشته باشد، اما پیش‌بینی ما این است که در صورت خاموش شدن کامل آتش تا چند ساعت آینده و پاکسازی مخزن، پالایشگاه دوباره راه‌اندازی شود.

رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران اخبار برخی رسانه‌های معاند مبنی بر انفجارهای متعدد در شامگاه چهارشنبه (۱۲ خردادماه) و سرایت آتش به دیگر نقاط را جعلی خواند و تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ حادثه‌ای نداشتیم و همکاران تلاشگر ما از نخستین لحظه‌های حادثه دیشب تاکنون در حال تلاش برای مهار و جلوگیری از سرایت آتش به دیگر نقاط هستند.

خفایی افزود: آخرین شعله‌های آتش کنونی مربوط به محوطه باند بال مخزن کلد سبلاس است که امیدواریم به‌زودی به صورت کامل خاموش شود.

وی در تشریح اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار در لحظه‌های گذشته گفت: این صداها مربوط به فروافتادن ورقه‌های داخل مخزن به کف آن است که پس از سوختن فرآورده رخ می‌دهد و به هیچ‌وجه ارتباطی با انفجار ندارد.

به گزارش شانا، ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه عصر چهارشنبه (۱۲ خردادماه) حادثه آتش‌سوزی وسیعی به‌دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.

آتش حادثه هم اکنون مهار شده و تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش ادامه دارد. خوشبختانه حادثه تلفات جانی نداشته است.

کد خبر 317061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =