عملیات خاموش کردن آتش پالایشگاه تهران رو به پایان است

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران اعلام کرد که آتش به‌طور کامل مهار شده و عملیات خاموش کردن پیشرفت ۹۹ درصدی داشته و رو به پایان است.

حامد آرمان‌فر بعدازظهر پنجشنبه (۱۳ خردادماه) در این باره به خبرنگار شانا گفت: خوشبختانه آتش به‌طور کامل مهار و جمع شده است و باقیمانده نیز ظرف یک تا دو ساعت آینده خاموش می‌شود.

وی افزود: در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی و عملیاتی کردن سریع واحدهای از کار افتاده هستیم؛ هم‌اکنون فعالیت بعضی از واحدهای جانبی ازسرگرفته شده است.

آتش‌سوزی مربوط به مخازن کلد سلاپس و هات سلاپس بوده است

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران گفت: حادثه مربوط به آتش‌سوزی محتویات مخازن کلدسلاپس (Cold Slops) و هات سلاپس (Hot Slops) بوده است که در یک باندوال (Band Wall)  قرار گرفته‌اند.

آرمانفر ادامه داد: در واقع محتویات این مخازن مواد گرم نفتی بازیافتی از مراحل فرآیندی تصفیه نفت خام (ضایعات نفتی) واحدهاست که هنگام راه‌اندازی یا بستن واحدها، در این مخازن ذخیره و سپس دوباره به نفت خام افزوده و پالایش می‌شوند.

وی تأکید کرد: ظرفیت یکی از مخازن ۲۰ هزار بشکه و حدود ۶ هزار بشکه محتویات داخل آن بوده و مخزن دیگر نیز ۲۲ هزار و ۵۰۰ بشکه ظرفیت و حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ بشکه محتویات داشته است.

مدیرعامل پالایشگاه تهران گفت: با وجود عملیات سنگین ۲۴ ساعته و حجم کار بسیار زیاد و طاقت‌فرسا، خوشبختانه در این حادثه خسارت جانی نداشتیم.

آرمان‌فر افزود: از همه کارکنان آتش نشانی، عملیات و دیگر قسمت‌ها که پشتیبان این دو واحد بودند، نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

به گزارش شانا، ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه عصر روز چهارشنبه (۱۲ خردادماه) حادثه آتش‌سوزی وسیعی به‌دلیل نشت مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.

آتش حادثه هم‌اکنون مهار شده است و تلاش‌ها برای خاموش کردن ادامه دارد و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

کد خبر 317072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =