۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
  • کد خبر: 320850
گزیده‌های نفتی هفته

دو ابلاغیه وزیر نفت در بخش منابع انسانی، بازدید وزیر نفت از پالایشگاه تهران، حضور وزیران نفت و نیرو در مجلس برای بررسی تأمین سوخت زمستانی، آمادگی پالایشگاه‌های گازی ایران برای ورود به فصل سرما و امضای قرارداد ۲۷ میلیارد دلاری عراق و توتال انرژی را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

منابع انسانی: جواد اوجی، وزیر نفت چهارشنبه این هفته (۱۷ شهریورماه) دو دستورعمل در بخش منابع انسانی صادر کرد، در دستورعمل نخست دستور بررسی و اصلاح ابلاغیه‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوط به منابع انسانی را در ۹ بخش به معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت ابلاغ کرد و در دیگر دستورعمل، خواستار توقف اقدام‌های اجرایی و لغو بعضی ابلاغیه‌ها از جمله لغو محدودیت چهار ساله برای عهده‌داری یک سمت شد.

پالایشگاه تهران: وزیر نفت روز پایانی این هفته از پالایشگاه تهران به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های ایران بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران این اطمینان را به مردم داد با وجود کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعبی گاز، خللی در تأمین گاز بخش خانگی در ماه‌های سرد سال ایجاد نشود. وی این را هم گفت که طبق برنامه زمان‌بندی تعریف‌شده برای توسعه کمّی و کیفی پالایشگاه‌های موجود و برنامه‌ریزی برای ساخت پالایشگاه‌های جدید در چهار تا پنج سال آینده، ظرفیت پالایش روزانه کشور با افزایش یک‌ونیم برابری به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه می‌رسد.

مجلس: وزیران نفت و نیرو به ترتیب یکشنبه (۱۴ شهریورماه) و سه‌شنبه این هفته (۱۶ شهریورماه) برای بررسی تأمین سوخت زمستانی در مجلس حاضر شدند. جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همه تلاش خود را می‌کنیم که در فصل زمستان مشترکان خانگی گاز با مشکلی روبه‌رو نشوند و علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو هم پس از نشست با اعضای کمیسیون انرژی اظهار کرد: اقدام‌های لازم برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها در زمان اوج مصرف گاز در فصل سرما با جایگزینی سوخت مایع در حال انجام است.

تأمین گاز زمستانی: مسعود زردویان، مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران این هفته بیان کرد: حدود ۶۵ درصد از فعالیت‌های مربوط به تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز کشور تکمیل شده و پالایشگاه‌های گاز ایران برای ورود به فصل سرما آمادگی کامل دارند. او این را هم گفت که همکاران ما در بخش تولید و فرآورش همانند دیگر بخش‌ها آماده‌اند این انرژی پاک، مطمئن، پایدار و مستمر را به همه مردم حتی تا روستاهای دوردست نیز برسانند تا شاهد افت فشار یا قطعی گاز در نقطه‌ای نباشیم.

پتروشیمی: معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی یکشنبه این هفته (۱۴ شهریورماه) در بازدید از طرح ملی پتروشیمی اسلام‌آباد غرب بیان کرد: این طرح براساس برنامه باید در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد و برای رسیدن به این هدف باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد. بهزاد محمدی این را هم گفت که پیشرفت طرح راهبردی GTPP اسلام‌آباد غرب در حوزه‌های مهندسی، کالا و عملیات اجرایی تا شهریور امسال ۵ درصد بوده است. از دیگر اخبار صنعت پتروشیمی در هفته جاری باید به داخلی‌سازی ۲۲ نوع کاتالیست صنعت پتروشیمی به ارزش ۱۲۳ میلیون دلار اشاره کرد که شهرام رضایی، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی آن را عنوان کرده است.

بین‌الملل: امضای قرارداد ۲۷ میلیارد دلاری عراق و شرکت فرانسوی توتال‌انرژی به‌منظور همکاری در چهار پروژه بزرگ نفتی، کاهش قیمت رسمی فروش نفت عربستان به آسیا برای نخستین بار در چهار ماه گذشته، برگزاری نخستین میزگرد وزارتی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با موضوع «انرژی، اقلیم و توسعه پایدار» و حمله موشکی به منطقه نفتی عربستان از مهم‌ترین اخبار بخش بین‌الملل نفت در هفته جاری بوده است.

پاتریک پویان، مدیرعامل توتال‌انرژی در آیین امضای قرارداد ۲۷ میلیارد دلاری با عراق با بیان اینکه برنامه این شرکت بسیج گروه‌های مختلف در عراق تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی است، عنوان کرد: این شرکت با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰ میلیارد دلار فعالیتش را آغاز می‌کند. آرامکو هم قیمت رسمی فروش ماه اکتبر نفت خام «سبک عربی» را برای عرضه به مشتریان آسیایی یک دلار و ۷۰ سنت برای هر بشکه کمتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین کرد. عربستان همچنین این هفته اعلام کرد که حمله موشکی به منطقه نفتی واقع در بندر دمام این کشور را خنثی کرده است.

کد خبر 320850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =