۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
  • کد خبر: 448689
گزیده‌های نفتی هفته

بازدید وزیر نفت از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، تأکید بر ضرورت توسعه میدان‌های گازی کشور و افزایش حق‌الزحمه بهره‌وری کارکنان مدت‌موقت و پیمانکار را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

بازدید دوباره اوجی از دیسپچینگ گاز: جواد اوجی، وزیر نفت پایان این هفته برای دومین‌بار در کمتر از یک ماه گذشته در مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران حضور پیدا کرد تا با توجه به کاهش محسوس دمای هوای کشور آخرین وضع تولید و مصرف گاز را از نزدیک بررسی کند. وی در این بازدید ضمن هشدار به ۲۵ درصد مشترکین پرمصرف و بدمصرف که حدود نیمی از گاز را مصرف می‌کنند از افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد. مسعود کاظمی، معاون مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران هم در جریان این بازدید گزارش داد: مقدار مصرف گاز بخش خانگی در آبان‌ماه بی‌سابقه بوده و با رسیدن به ۴۹۰ میلیون مترمکعب در روز به بالاترین رقم در طول پنج‌سال گذشته رسیده است.

وزیر نفت همچنین یکشنبه این هفته (۱۶ آبان‌ماه) در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس ابراز امیدواری کرد با به‌کارگیری تدابیر مناسب و هماهنگی با وزارت نیرو زمستان بدون چالشی را پشت‌سر بگذاریم.

معارفه مدیران جدید نفت: محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران این هفته در آیین معارفه مراد کمالی، مدیرعامل جدید شرکت نفت خزر بر تداوم فعالیت‌های اکتشافی در شمال کشور تأکید و سیاست وزارت نفت در خزر را همکاری سازنده به جای رقابت بازدارنده عنوان کرد. خجسته‌مهر در آیین معارفه هرمز قلاوند به‌عنوان مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران تولید حداکثری گاز به‌منظور تأمین سوخت زمستانی را در شرایط کنونی مهم‌ترین اولویت کاری این معاونت اعلام کرد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین در آیین معارفه مهدی فکور، مدیر جدید اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تداوم فعالیت‌های اکتشافی در مناطق جنوبی، جنوب غرب و مرکزی ایران را ضروری برشمرد.

نیاز صنعت گاز به سرمایه‌گذاری: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که پایان این هفته اعضای کمیسیون انرژی را در بازدید از تأسیسات پارس جنوبی همراهی کرد در حاشیه این بازدید بیان کرد: با سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری در بخش دریایی، ۲۴۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه می‌شود که این برنامه‌ها در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد. خجسته‌مهر همچنین در نشست با رئیس و دیگر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توسعه میدان‌های گازی کشور بیان کرد که برای انجام مأموریت‌هایمان در صنعت نفت به کمک جدی کمیسیون انرژی مجلس نیازمندیم. فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مجلس هم در این نشست بر ضرورت توسعه و حفظ نگهداشت تولید میدان مشترک پارس جنوبی تأکید کرد و گفت: سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران از فروش نفت، حق مسلم این شرکت است که سازمان برنامه و بودجه در دولت‌های گذشته به آن دست‌درازی کرده است.

حال که بحث پارس جنوبی مطرح است این را هم باید به نقل از فرخ علیخانی، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران بیان کرد که بهره‌برداری از نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ و تحقق تولید از آن در پایان آذرماه امسال جزو اولویت مهم شرکت ملی نفت است.

سایر اخبار: آغاز به‌کار چهارمین دکل حفاری در طرح توسعه میدان سپهر – جفیر، تشریح اولویت‌های راهبردی شرکت ملی نفتکش ایران، پایان گازسوزی در مشعل‌های مجتمع پالایشی بیدبلند خلیج فارس، دریافت مجوز ساخت ۲۰ طرح پیشران صنعت پتروشیمی، مازاد عرضه نفت جهان در ابتدای سال ۲۰۲۲ و تشکر رئیس‌جمهوری از وزارت نفت برای مدیریت اختلال در سامانه‌ سوخت، افزایش حق‌الزحمه بهره‌وری کارکنان مدت‌موقت و پیمانکار از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بوده است.

پیشنهاد هفته: «صرفه‌جویی ۱۰ درصدی گاز طبیعی با ابزار قیمت/ دمای رفاه باید ۲۰ درجه باشد» عنوان گزارشی است که به واکاوی مصرف انرژی در ایران پراخته است، پیشنهاد می‌شود آن را بخوانید.

کد خبر 448689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =