۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
  • کد خبر: 449094
گزیده‌های نفتی هفته

توفیق در فروش نفت با استفاده از ظرفیت‌های موجود، انتخاب چهارمین دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف، حمایت وزارت نفت از دانش‌بنیان‌ها، کاهش دما و ضرورت مصرف بهینه گاز، مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت و انتصاب‌های هفته را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

اوجی میزبان کمیسیون انرژی مجلس: وزیر نفت سه‌شنبه این هفته (۲۵ آبان‌ماه) میزبان اعضای کمیسیون انرژی مجلس بود، اوجی در این نشست بیش از دو ساعته ضمن تشریح اقدام‌های وزارت نفت دولت سیزدهم این خبر را اعلام کرد که خوشبختانه در بحث فروش نفت با استفاده از ظرفیت‌های موجود توفیق‎های خوبی حاصل شده است.

چهارمین دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف: وزیر نفت در فاصله کمی پس از نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس در بیست‌وسومین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) که مهم‌ترین دستور کار آن انتخاب دبیرکل بود حضور یافت و در سخنانی بیان کرد که استفاده از ابزار تحریم‌های یک‌جانبه از سوی آمریکا علیه ایران قوانین جهانی و چندجانبه‌گرایی را تخریب و معیشت توده‌های مردم را هدف قرار می‌دهد و در تعارض با اصول و مقررات حقوق بین‌الملل است. وی در پایان این نشست هم انتخاب محمد حامل از الجزایر را به‌عنوان دبیرکل تبریک گفت و تأکید کرد که الجزایر و ایران مانند همیشه به همکاری تنگاتنگ در جی‌ئی‌سی‌اف و اوپک ادامه می‌دهند.

حمایت وزارت نفت از دانش‌بنیان‌ها: وزیر نفت همچنین پنجشنبه این هفته  (۲۷ آبان‌ماه) از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه دائمی فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازدید و در حاشیه این دیدار عنوان کرد که دانش‌بنیان‌ها صنعت نفت را متحول می‌کنند و وزارت نفت دولت سیزدهم این قول را می‌دهد که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت گسترده‌ای داشته باشد.  

کاهش دما و مصرف گاز: معاون وزیر نفت در امور گاز صبح چهارشنبه (۲۶ آبان‌ماه) اعلام کرد که با افزایش سرمای هوا مصرف گاز در بخش خانگی به مرز ۵۳۰ میلیون مترمکعب در روز رسید. مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین این هفته در سخنانی جداگانه  بیان کرد: مقدار مصرف گاز در ایران تقریباً با ۱۲ کشور ثروتمند اروپا برابری می‌کند، برنامه‌ای برای محدود کردن گاز صنایع نداریم و سوخت گاز در میان‌مدت حرف نخست را در تأمین انرژی جهان می‌زند. از دیگر اخبار بخش گاز باید به آمادگی کامل شرکت انتقال گاز ایران برای انتقال پایدار گاز در فصل سرما و انتشار نمودار مقایسه‌ای افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف روزانه گاز طبیعی بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده نسبت به زمان مشابه پارسال اشاره کرد.

مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت: بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی این هفته اعلام کرد که در تلاش هستیم سهم منابع مربوط به زمینه مسئولیت‌ اجتماعی را برای سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم. مسعود حسنی، رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس هم بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال‌ حدود یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام شود. مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران هم همسو با این موضوع اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون، ۱۷۸ پروژه مسئولیت اجتماعی به ارزش ۲۶۴ میلیارد تومان را تکمیل و افتتاح کرده است.

انتصاب‌های هفته: محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت این هفته فریدون کردزنگنه را به‌عنوان مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران و علیرضا دامغانی را به‌عنوان سرپرست حراست شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد. مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز هم این هفته ولی‌الله دینی را به‌عنوان سرپرست مدیریت مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران، محمدحسین ساعتیان را به‌عنوان سرپرست مدیریت منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی را به‌عنوان سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران و غلامرضا مشایخی را به‌عنوان مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در امور گازرسانی منصوب کرد. جلیل سالاری، معاون وزیر نفت نیز این هفته با صدور حکمی مهدی وکیلی را به‌عنوان مدیر بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب کرد.

بزرگان نفت جهان در امارات: نمایشگاه و کنفرانس نفت و گاز ابوظبی (ادیپک) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت نفت جهان این هفته در امارات برگزار شد. در این رویداد عنوان شد: جهان به مصرف هیدروکربن‌ها نیاز دارد و نمی‌تواند آنها را از سبد انرژی حذف کند، نیازی نیست اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس به روند افزایش عرضه سرعت بخشند، نوسان‌های قیمت نفت می‌تواند به پدیده انتقال انرژی به‌سوی انرژی پاک آسیب برساند، لزوم اختصاص ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های صنعت نفت به بخش بالادست و مسکو هم به جمع مخالفان تسریع افزایش تولید نفت اوپک‌پلاس پیوست.

سایر اخبار: برگزاری دومین نشست ویژه پیگیری تأمین سوخت زمستانی، برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، معارفه اعضای جدید صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، جایگاه نخست پالایشگاه آبادان در صنعت پالایش، ابلاغ ضوابط مصرف انرژی در ادارات، موافقت هیئت وزیران با اعطای سهمیه جبرانی بنزین به دارندگان کارت سوخت از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بوده است.

کد خبر 449094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =