تأکید مدیران صنعت نفت جهان بر نیاز به سوخت‌های فسیلی

مدیران صنعت نفت جهان بر نیاز به سوخت‌های فسیلی با وجود تلاش برای حرکت به‌سوی انرژی پاک‌تر تأکید دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون، کنفرانس جهانی انرژی (The World Petroleum Conference) که به فناوری‌های آینده و راهبردهای کم‌کربن اختصاص دارد، روز دوشنبه (۱۵ آذرماه) با تأکید مدیران ارشد شرکت‌های انرژی دنیا بر نیاز به نفت بیشتر در دهه‌های آینده در هیوستون آغاز به‌کار کرد.

این نشست چهار روزه نفت با حضور مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ نفت جهان از جمله اکسون‌موبیل، سعودی‌آرامکو و هالیبرتون آغاز شد که همگی بر نیاز جهانی به نفت و گاز در حال گذار جهان به‌سوی سوخت‌های پاک‌تر تأکید کردند.

تقاضای جهانی سوخت فسیلی در سال ۲۰۲۱ به‌شدت افزایش یافته، به‌طوری که مصرف گاز طبیعی اکنون به سطح پیش از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا بازگشته و مقدار مصرف نفت هم به سطح سال ۲۰۱۹ نزدیک شده است. با افزایش تقاضا، اقتصادهای اروپا و آسیا با کمبود عرضه برق و گرمایش روبه‌رو شده‌اند که آنها را به تلاش برای واردات سوخت یا محدود کردن تقاضا مجبور کرده و قیمت‌ها افزایش یافته است. با این حال، تعداد زیادی از کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت نتوانستند به اهداف تولید خود پایبند باشند.

این کنفرانس از همان ابتدا به‌دلیل محدودیت‌های مسافرتی مرتبط با ویروس کرونا با کیفیت گذشته آغاز نشد زیرا دبیرکل اوپک و وزیران انرژی کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت مانند عربستان، قزاقستان و قطر و مدیران بی‌پی، سوناطراک و قطرانرژی در این نشست شرکت نکردند.

کد خبر 449997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =