مصرف جهانی نفت افزایش می‌یابد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت خود پیش‌بینی برای تقاضای جهانی نفت خام را نسبت به برآورد پیشین ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش داد.

به‌ گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش اخیر خود پیش‌بینی کرد که مصرف جهانی نفت در سال جاری میلادی به ۱۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد، این رقم در گزارش پیشین ۱۰۰ میلیون و ۵۲۰ هزار بشکه در روز برآورد شده بود.

برآوردهای این نهاد حاکی از آن است که مصرف جهانی نفت خام در سال آینده میلادی به ۱۰۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت جهانی نفت خام در پی افزایش تقاضا و محدودیت عرضه، افزایش قابل‌توجهی داشته‌است،

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین چشم‌انداز کوتاه مدت خود آورده است که افزایش قیمت نفت سبب تشویق تولیدکنندگان به شتاب گرفتن حفاری‌های نفتی می‌شود و تولید نفت خام ایالات متحده بیش‌ از آنچه پیش از این برآورد شده بود، افزایش می‌یابد.

این نهاد همچنین اعلام کرد که میانگین تولید نفت این کشور در سال آینده میلادی ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود، این رقم پیش از این ۱۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه در روز برآورد شده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا  همچنین پیش‌بینی کرد که میانگین تولید نفت خام آمریکا امسال ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه در روز خواهد بود، این رقم در سال گذشته میلادی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز بود.

کد خبر 453230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =