داخلی‌سازی‌ها در پتروشیمی اروند ستودنی است

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ضمن قدردانی از روند مطلوب داخلی‌سازی در پتروشیمی اروند، چابکی شرکت و تولید محصولات و گریدهای جدید در این مجتمع را کاری مهم خواند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسگری روز پنجشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) در جریان سفر دو روزه به ماهشهر، از پتروشیمی اروند بازدید کرد و با اشاره به دستاوردهای اروند در سال‌های اخیر گفت: پرداخت بدهی‌های شرکت پتروشیمی اروند در این سال‌ها اقدامی بسیار مهم بوده و اینکه شما به سمت تولید محصولات و گریدهای جدید حرکت کردید کاری ارزشمند است.

وی همچنین با اشاره به داخلی‌سازی‌های در پتروشیمی اروند، تأکید کرد: این داخلی‌سازی‌ها به‌ویژه در کاتالیست‌ها و اعتماد به جوانان ایرانی کاری ستودنی است و باید به آن اهمیت داد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس همچنین در پایان با اشاره به اهمیت محصولات پتروشیمی اروند و تأثیری که بر زندگی مردم می‌گذارد، یادآور شد: دولت تلاش‌های فراوان و ستودنی برای کنترل گرانی‌ها و کاهش قیمت‌ها کرده‌ است و ما نیز به نوبه خود با عرضه مناسب و به‌موقع محصولات به بورس کالا، تلاش کنیم در این مسیر دولت را همراهی کنیم.

 ۷۱۰۰ میلیارد تومان سود در ۱۰ماه

حسن نشان‌زاده‌مقدم، مدیرعامل پتروشیمی اروند نیز در این بازدید، با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی اروند از بزرگ‌ترین زنجیره‌های کلر دنیاست که ه‌زمان با واگذاری به بخش خصوصی، پروژه‌ آن به درازا انجامید و مشکلات بسیاری در آستانه راه‌اندازی به‌وجود آورد.

وی افزود: از سال ۹۷ که به این شرکت آمدیم، مشکلات زیادی وجود داشت و البته به همت کارکنان پرتلاش، موفق به رفع موانع شدیم و اکنون به سمت تعریف پروژه‌های توسعه‌ای و مشارکت در پروژه‌ پتروشیمی الماس گام برداشته‌ایم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند در ادامه با اشاره به برنامه تولید شرکت گفت: امسال برنامه تولید را در مقایسه با پارسال ۱۱ درصد بالاتر بسته‌ایم که تا پایان سال این هدف را محقق خواهیم کرد.

نشان‌زاده با اشاره به وضع فروش شرکت افزود: پتروشیمی اروند از معدود مجتمع‌های پتروشیمی است که عمده محصولات آن در صنایع پایین‌دست مصرف می‌شود و ارزش افزوده آن صادر می‌شود و برای کشور ارزش آفرینی بالاتری را خلق می‌کند.

وی تصریح کرد: در ۱۰‌ ماه امسال بالاترین مقدار صادرات شرکت را ثبت کردیم و در این مدت با صادرات ۱۶۳ هزار تن محصول، معادل ۱۴۱ میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشتیم. در همین مدت، ۷۴۴ هزارتن محصول در بازار داخل عرضه کردیم که معادل ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی اروند خطاب به مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: در همین مدت ۷ درصد تولیدات این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و بر اساس گزارش صورت‌های مالی، سود ۹۵۰ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۷ را در سال ۹۸ به ۱۲۰۰ میلیارد تومان و امسال در ۱۰ ماه پس از کسر مالیات به ۷۱۰۰ میلیارد تومان رسانده‌ایم‌.

وی تصریح کرد: در مهرماه سال ۱۳۹۸ نیز بدهی ۲۲۰ میلیون یورویی دوران پروژه را به‌صورت ریالی پرداخت کردیم و اکنون هیچ بدهی انباشته‌ای نداریم.

نشان‌زاده در پایان توضیحات خود از وضع شرکت به داخلی‌سازی تجهیزات و نیازهای شرکت اشاره کرد و گفت: از ۴۰ کاتالیست و مواد شیمیایی‌ مورد نیاز مجتمع، ۳۶ مورد را داخلی‌سازی کردیم و با حمایت از شرکت‌های داخلی امیدواریم طی سه تا پنج سال آینده بتوانیم در بخش کاتد و آند هم صاحب فناوری شویم.

اروند؛ پتروشیمی راهبردی برای کشور

در ادامه حمیدرضا سلیمان‌زاده، مدیر تولید و زنجیره تأمین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اقدام‌های شرکت پتروشیمی اروند گفت: در شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ چند شرکت به‌ گل نشسته داشتیم که با اقدام‌های سال‌های گذشته، پتروشیمی اروند توانست خود را از این شرایط جدا کند و هر سال افزایش تولید داشته باشد و مطمئنم این افزایش تولید ادامه‌دار خواهد بود و با افزایش تولید کلر، حداقل پنج شرکت پتروشیمی وابسته به آن توانستند تولیدات خود را افزایش دهند.

وی، پتروشیمی اروند را شرکت مهم و راهبردی برای کشور معرفی و اذعان کرد: این شرکت در تصمیم‌های خود و داخلی‌سازی فداکارانه اقدام کرد و کارهای بسیار بزرگی در این شرکت انجام شد و پارسال پتروشیمی اروند در داخلی‌سازی رتبه نخست را کسب کرد.

سلیمان‌زاده با اشاره به تداوم افزایش ظرفیت پتروشیمی اروند که سبب افزایش تولید دیگر شرکت‌ها شد، یادآور شد: از دیگر کارهای ارزشمند این سال‌ها، توسعه محصولات شرکت پتروشیمی اروند بود.

کد خبر 453334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =