زمستان بدون خاموشی برق با همت وزارت نفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با همت وزارت نفت توانستیم زمستان امسال را بدون خاموشی‌های چندباره یا قطعی گاز سپری کنیم.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه وزارت نفت برای متعادل کردن مصرف گاز پرمصرف‌ها، تعرفه آنها را افزایش داد تا امکان مصرف برای همه مردم فراهم شود، تصریح کرد: تعرفه‌گذاری پلکانی راهی برای بهینه مصرف کردن انرژی است، افراد پر مصرف باید هزینه آن را بپردازند.

وی با اشاره به اینکه بهینه‌سازی سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی بسیار مهم است و سبب می‌شود مقدار مصرف انرژی کاهش یابد، افزود: دولت سیزدهم از بدو آغاز فعالیتش، توانسته است مصرف سوخت را در کشور مدیریت کند و به‌همین دلیل شاهد خاموشی‌های چندباره یا قطعی گاز نبودیم، از این رو باید اعلام کرد که با همت وزارت نفت در این حوزه موفق عمل کرده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های گذشته این بود که وضع ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌ها و صنایع کشور مطلوب نیست و ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شویم، اما با اجماع و هماهنگی میان دولتمردان، ذخیره‌سازی‌های راهبردی صنایع عمده و کوچک در فصل زمستان با کمبود گاز روبه‌رو نشد.

سنگدوینی اظهار کرد: خوشبختانه امسال و با وجود سرمای شدید و زودرس در بسیاری از نقاط کشور با مشکل کمبود گاز روبه‌رو نشدیم و دولت در این زمینه عملکرد خوبی داشت.

سیدکریم حسینی، نماینده اهواز در مجلس نیز در این باره گفت: امسال شاهد سرمای شدیدی در فصل زمستان در بسیاری از نقاط کشور بودیم، به‌گونه‌ای که در استانی همچون خوزستان هم سرما به حدی بود که نیاز به استفاده از گاز زیاد بود، اما دولت مدیریت بسیار خوبی در تأمین و توزیع سوخت داشت و سبب شد مشکلی در فصل سرما نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: در دولت گذشته مدیریت خوبی در زمینه مصرف سوخت وجود نداشت و همین مسئله برای مردم مشکلاتی به وجود آورد، اما در این دولت شخص رئیس‌جمهوری رصد خوبی بر  مصرف سوخت داشت و مسئولان با حساسیت زیاد و مدیریت کارآمد سبب شدند مصرف سوخت به‌خوبی مدیریت شود.

کد خبر 453727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =