مذاکره آمریکا و اروپا درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که واشینگتن و اروپایی‌ها در حال گفت‌وگو درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن روز یکشنبه (۱۵ اسفندماه) با تأکید بر اهمیت ثبات عرضه نفت در سطح جهانی اعلام کرد که ایالات متحده و شرکای اروپایی‌ واشینگتن در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: در حال گفت‌وگوهای بسیار فعال با شرکای اروپایی خود درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه به کشورهایمان هستیم و البته با این حال ثبات عرضه جهانی نفت را حفظ می‌کنیم.

بلینکن که اکنون در سفری به سراسر اروپا برای هماهنگی با متحدانش علیه تهاجم روسیه به اوکراین است، افزود: روز شنبه با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و کابینه درباره واردات نفت گفت‌وگو کرده است.

پس از حمله روسیه به اوکراین، کاخ سفید تحریم‌هایی را بر صادرات فناوری به پالایشگاه‌های روسیه و خط لوله انتقال گاز نورد استریم -۲ (که هنوز راه‌اندازی نشده است) اعمال کرد.

در حالی که دولت بایدن تأثیر تهاجم مسکو را بر بازارهای جهانی نفت و قیمت انرژی ایالات متحده ارزیابی می‌کند، تاکنون صادرات نفت و گاز روسیه را تحریم نکرده است.

کد خبر 454393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =