اتصال به خطوط جدید صادرات فرآورده‌های نفتی در اولویت صنعت پالایش است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: افزون بر تثبیت و پایداری ظرفیت تولید بنزین، افزایش مخازن و اتصال به خطوط صادرات فرآورده‌های نفتی از برنامه‌های مهمی است که در صنعت پالایش دنبال می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جلیل سالاری روز دوشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) در آیین تودیع و معارفه مدیر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس اظهار کرد: خط دوم ۲۶ اینچ تابش در شرق کشور (انتقال فرآورده نفتی مسیر رفسنجان – مشهد) و خط لوله پارس بخشی از برنامه‌های اولویت‌دار صنعت پالایش برای اتصال به خطوط جدید صادرات فرآورده‌های نفتی است.

وی تأکید کرد: بعضی از پروژه‌های برون‌مرزی نیز در برنامه است که مدیریت آنها باید به جوانان کارآزموده در مراکز پالایشگاهی نظیر ستاره خلیج‌فارس سپرده شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: نگاه وزارت نفت به پالایشگاه‌های موجود به تثبیت تولید محدود نیست و برنامه‌های توسعه پالایشگاهی متوقف نشده است و این راهبرد نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود با جدیت دنبال می‌شود.

سالاری افزود: استمرار تولید برای سال‌های پیاپی به همراه کیفیت بخشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در حوزه صادرات و عمل به تعهدها طبق قانون هوای پاک (ارتقای کیفیت بنزین تولیدی) نیز هدف‌گذاری شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدام‌ها در حوزه ساماندهی سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: طی حدود ۶ ماه، بیش از ۵ هزار نفر تعیین تکلیف شدند و یک مجموعه ۳۵ هزارنفری از نیروهای پیمانکاری نیز تعیین تکلیف شدند که کاری بزرگ و کم‌سابقه بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس این مجموعه را از نظر نیروی انسانی جوان‌ترین پالایشگاه کشور معرفی کرد که تبلور منویات مقام معظم رهبری در اعتماد به جوانان است.

در این آیین ضمن قدردانی از محمدعلی دادور، مدیرعامل پیشین ستاره خلیج‌فارس به‌عنوان نیرویی تحول‌آفرین، علیرضا جعفرپور بروجنی به‌عنوان مدیرعامل جدید پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد.

دادور نیز با حکم معاون وزیر نفت به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت خوزستان منصوب شد.

کد خبر 455824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =