۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر: 457046
کانون‌ها ضامن بقا و دوام صندوق‌ها هستند

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت گفت: باید به کانون‌های بازنشستگی صنعت نفت توجه ویژه شود، زیرا این نهادها ضامن بقای صندوق‌ها هستند.

به گزارش شانا، مهدی علی‌مددی در بیستمین نشست کانون‌های بازنشستگی در مشهد مقدس گفت: امروز صنعت نفت نیازمند همدلی و وفاق ملی است.    

وی با بیان اینکه نظام اداری صنعت نفت نظامی سرآمد و متمایز است، افزود: صنعت نفت دارای نظام طبقه‌بندی مشاغل و ارزیابی مختص صنایع نفت و گاز است و این موضوع صنعت نفت را متمایز می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت گفت: نظام اداری و استخدامی صنعت نفت خاص است،‌ زیرا از کف دریا و زمین تا تأسیسات پایین‌دستی دارای حرفه‌های مختلف شغلی است.

علی‌مددی با اشاره به مباحث اخیر درباره اساسنامه صندوق‌ها افزود: صندوق بازنشستگی دارای قدمتی بیش از ۷۰ سال است که گذشتگان با خوشفکری آن را تشکیل داده‌اند.  

وی با بیان اینکه باید به کانون‌های بازنشستگی توجه ویژه شود، زیرا این نهادها ضامن بقای صندوق هستند، ادامه داد: برخورداری کانون‌ها از مدیریت و ساماندهی مناسب ضروری است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت با بیان اینکه یک فصل از مجموعه مقررات استخدامی معطوف به بازنشستگان است، افزود: مجموعه مقررات استخدامی صنعت نفت از ابتدای ورود فرد تا مراحل بعدی زندگی دارای قوانین مشخص است.  

علی‌مددی تأکید کرد: مشکلات مربوط به درون خانواده صنعت نفت باید در داخل همین خانواده گفت‌وگو و رفع شود.  

وی با بیان اینکه چاره‌ای جز شفاف‌سازی وجود ندارد، افزود: درآمدهای صندوق‌ها باید به سمع و نظر عموم مردم رسانده شود تا در پرتو شفاف‌سازی، جامعه همسو و متقاعد و امکان اجرای برنامه‌ها فراهم شود.  

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت با اشاره به پیچیدگی فنی میدان نفتی سروک آذر افزود: صندوق‌ها با رعایت صرفه و صلاح اقتصادی در میدان‌های سخت سرمایه‌گذاری می‌کند، بنابراین باید این موارد بیان شود.

علی‌مددی با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق و مستمری، شاغلان و بازنشستگان نیز در حال پیگیری است، گفت: دیگر موارد بیان‌شده نیز در کارگروه تدوین مقررات پیگیری خواهد شد.

کد خبر 457046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =