آمادگی نفت برای خدمت‌رسانی در کمتر از ۱۵ دقیقه به آسیب‌دیدگان متروپل

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان با اشاره به آمادگی نیروهای این سازمان، خدمات ارائه‌شده به سانحه‌دیدگان حادثه متروپل آبادان را تشریح کرد.

نصرالله حسونی بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا ضمن تشریح خدمات ارائه‌شده از سوی این سازمان به سانحه‌دیدگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: حوالی ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه روز دوم خردادماه پس از آنکه از رویداد حادثه مطلع شدیم، صحت و سقم آن را از دانشگاه علوم پزشکی آبادان استعلام و پس از آن اقدام به آماده‌سازی گروه‌های عملیاتی، بخش‌های مختلف اورژانس، تجهیزات و آمبولانس‌ها کردیم. هم‌زمان متخصصان به بیمارستان فراخوانده شدند و گروه‌های پشتیبان نیز به‌صورت آنکال هماهنگ شدند.

وی درباره اختصاص فضا به سانحه‌دیدگان در بیمارستان نفت امام خمینی (ره) آبادان گفت: برای کمک‌رسانی به مصدومان احتمالی سه فضا از جمله اورژانس یک و دو، همچنین یک فضای خالی با هشت تخت و تجهیزات آماده شد که فضای آماده‌شده کافی بود و دیگر به فضای بیشتر نیازی نشد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان درباره نیروهای آماده به خدمت‌رسانی در بیمارستان تصریح کرد: متخصصانی در زمینه چشم، گوش و حلق و بینی، جراحی عمومی، ارتوپد، رادیولوژی، در مجموع ۶ متخصص تمام‌وقت در بیمارستان حضور داشتند و متخصصان دیگر به‌صورت آنکال در حالت آماده‌باش بودند؛ ۱۰ پزشک عمومی نیز در بیمارستان حضور داشتند و در کنار این افراد حدود ۳۷ پرستار تمام‌وقت حاضر بودند و باقی پرستاران بیمارستان نیز به‌صورت استندبای آماده خدمت‌رسانی بودند، ۱۲ نیروی خدماتی هم تمام‌وقت مشغول ‌فعالیت بودند.

بحرینی درباره آمبولانس‌های این بیمارستان که به تسهیل عملیات کمک می‌کردند، توضیح داد: دو دستگاه آمبولانس در اختیار عملیات قرار گرفت، اما از آنجا که آمبولانس‌های شهر برای عملیات اعزام شده بودند، آمبولانس‌ها مشغول خدمات شهری ‌شدند، اما با توجه به ناآشنایی با آدرس‌های شهری، پیشنهاد جابه‌جایی مطرح شد و آمبولانس‌های بیمارستان نفت امام خمینی (ره) تا زمان اعلام فرمانده عملیات در محل حادثه حضور داشتند و بعد از اعلام آمبولانس‌ها از محل بازگشتند زیرا تنها متوفیان حادثه در عملیات پیدا می‌شوند که آمبولانس‌های هلال احمر آنها را جابه‌جا می‌کنند.

خدمات‌رسانی فوری به ۴۰ فرد حادثه‌دیده در آبادان/ حال مصدومان خوب است

وی درباره آسیب‌دیدگان حادثه نیز گفت: ۲۳ مصدوم که به‌طور مستقیم درگیر حادثه بودند، به بیمارستان آبادان اعزام شدند که متأسفانه سه نفر از آنها فوت شدند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان افزود: ۱۷ نفر از نیروهای در حال امدادرسانی و آواربرداری از جمله نیروهای مردمی، نیروهای امدادگر و پلیس که در حین عملیات دچار مصدومیت شدند نیز به این بیمارستان اعزام و مداوا شدند.

بحرینی درباره وضع مصدومان حادثه توضیح داد: از بین افراد آسیب‌دیده تنها یک نفر بستری شد و باقی افراد به‌صورت سرپایی مداوا شدند و پس از تهیه عکس‌های لازم و دریافت مشاوره‌های لازم پزشکی، با توجه به اینکه خطری متوجه آنها نبود، مرخص شدند؛ آن فرد بستری با توجه به شکستگی مهره زیر نظر است.

وی درباره خدمات ارائه‌شده به افراد سانحه‌دیده تصریح کرد: برای مصدومان حادثه و عملیات، خدماتی از جمله رادیولوژی و عکس‌های لازم از جمله سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی و سونوگرافی برای تک‌تک افراد ارائه شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان درباره هزینه خدمات ارائه‌شده افزود: همه خدمات ارائه‌شده به سانحه‌دیدگان به‌صورت رایگان ارائه شد و تنها اطلاعات افراد با تشکیل پرونده برای پیگیری‌های آینده دریافت و ثبت شد و هیچ‌گونه هزینه‌ای از آنها دریافت نشد.

ادامه شرایط و آماده‌باش کامل بیمارستان نفت امام خمینی (ره)

بحرینی به شرایط ناپایدار ساختمان و تداوم عملیات اشاره و اظهار کرد: از همان روز نخست حادثه وضع آماده‌باش کامل یا قرمز در بیمارستان اعلام و مرخصی‌ها لغو شد که این شرایط تداوم دارد و در صورت بروز نابهنگام حادثه، نیروها و تجهیزات در آماده‌باش کامل هستند.

وی درباره آمادگی نیروهای بیمارستان نفت امام خمینی (ره) توضیح داد و تشریح کرد: ریاست دانشگاه علوم پزشکی آبادان در چند نوبت از بیمارستان بازدید کرد و از آمادگی نیروها و پذیرش چنین مصدومانی در کمتر از ۱۵ دقیقه، ابراز خشنودی و شگفتی کرد و قدردان زحمات کارکنان پرتلاش بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان بود که برای چنین شرایطی آموزش‌های لازم را دیده بودند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان در پاسخ به اینکه در جریان حادثه نیازی به کمک دیگر دستگاه‌های درمانی منطقه داشتید یا خیر، توضیح داد: خوشبختانه همه تجهیزات کافی بود و از نظر دارویی، ملزومات مصرفی و کادر درمان  مشکلی نبود. هرچند دانشگاه علوم پزشکی آبادان اعلام کرد اگر نیاز به نیرو و امکانات دارید در اختیارتان قرار می‌گیرد، اما با توجه به دپوی خوب همیشگی دارو و تجهیزات پزشکی در بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان، مشکلی از این بابت نداشتیم و اکنون به‌طور مرتب با فرمانده صحنه (EOC) در تماس هستیم تا در صورت تغییر شرایط، آمادگی برای خدمت‌رسانی داشته باشیم. با توجه به نزدیکی بیمارستان به محل حادثه در صورت رخداد نابهنگام در خدمت شهروندان هستیم تا شاید با کار بزرگی که نیروهای بهداشت و درمان انجام دادند، گوشه‌ای از درد و رنج مردم را مرهم بگذاریم.

کد خبر 457519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =