۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
  • کد خبر: 458004
کاهش عرضه نفت عربستان به پالایشگران چینی

عربستان در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۲ عرضه نفت خام به بعضی پالایشگاه‌های چین را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چند منبع اعلام کردند که عربستان حجم عرضه محموله‌های نفت خام به حداقل پنج پالایشگاه نفت خام در شمال آسیا را که بیشتر آنها چینی هستند برای ماه ژوئیه کاهش داده است.

کاهش تولید پالایشگاه‌های چینی در حالی رخ می‌دهد که نفت خام ارزان‌تر روسیه راهی چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان می‌شود.

تقاضای نفت چین نیز به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از مقابله با شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا در دو ماه گذشته با کاهش همراه بوده است. افزون بر این، تقاضا برای نفت عربستان در اروپا که به سمت حذف تدریجی نفت خام روسیه گام برداشته، افزایش یافته است و خریداران اروپایی برای یافتن جایگزین رقابت دارند.

یک بازرگان مستقر در سنگاپور گفت: عرضه نفت خام عربستان در بازار بسیار محدود است.

به گفته منابع، چهار پالایشگاه بزرگ چین و یک پالایشگاه در شمال آسیا برای ماه ژوئیه کمتر از حجم محموله‌های توافق‌شده نفت دریافت خواهند کرد.

این منابع اعلام کردند که سه پالایشگاه در شمال آسیا و یک پالایشگاه در جنوب آسیا به‌طور کامل محموله‌های توافق‌شده را دریافت می‌کنند.

یکی از منابع گفت: شرکت سعودی آرامکو عربستان همچنین در حال افزایش عرضه نفت به پالایشگاه سرمایه‌گذاری مشترک خود با پتروناس مالزی در پنگرنگ است.

کاهش عرضه نفت عربستان به چین نیز پس از آن رخ داد که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان قیمت‌های فروش رسمی خود را بیش از حد انتظار افزایش داد.

کد خبر 458004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =